Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 19 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 19 Adet 0.001 sn
Tam Metin [1]
Yayın Türü [2]
Atıf Dizini [1]
Yayın Tarihi [1]
Tez Türü [1]
Yayın Dili [1]
Erişime Açık

Ergenlerin Gelecek Beklentileri İle Duygusal Özerklik ve Psikolojik Sağlamlıkları Arasındaki İlişki

ŞIKEL, Çiğdem

Bu araştırmanın amacı, ergenlerin gelecek beklentileri ile duygusal özerklik ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında aynı zamanda bu temel özellikleri bazı demografik değişkenlerin etkileme durumu da incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın genel evreni 14-17 yaş arasında tipik gelişim özellikleri gösteren ergenlerdir. Araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim dönemi içinde Konya ve Ankara’daki liselerde öğrenim gören ergenlerdir. Araştırmanın çalışma gru ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ebeveyn İletişiminin İlköğretim 2.Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişimi ve Okumaya Yönelik Tutumları Üzerinde Etkisi

AYTAÇ, Merve

Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıfta öğrenim gören çocukların ebeveyn iletişimlerinin dil gelişimi ile okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Okumaya yönelik tutumların en çok belirginleştiği ve dil ifadelerinin yoğunlaştığı ilkokul döneminde öğrenim gören çocuklar incelenmiş ve ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma kapsamında kolay ulaşılabilir örneklem seçim yöntemi tercih edilerek çocukların dil gelişimlerini, okumaya yönelik tutumlarını, bu değişkenleri ebeveynlerin iletişimlerinin ne ölçüde etkilediğini ve etki düzeyini değerlendirmeyi içeren kesitse ...Daha fazlası

Erişime Açık

Artırılmış Gerçeklik Tabanlı Okulöncesi Döneme Yönelik Canlılar Temalı Öğretim Materyali Geliştirilmesi

DEMİRTAŞ, Emre

Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu dur ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde İki Farklı Yöntemin Karşılaştırılması

ŞEN, Hümeyra Nur

Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde iki farklı yöntemin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test deneysel model ile desenlenmiştir. Çalışma grubunu 5 yaş grubundan 60 çocuk oluşturmaktadır. 2 deney ve 1 kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada somut materyallerle eğitim alan 1. deney grubunda 20 çocuk, dijital materyallerle eğitim alan 2. deney grubunda 20 çocuk, okul öncesi eğitimine devam eden kontrol grubunda 20 çocuk yer almaktadır. Deney grubunda olan çocuklara eğitim programı 10 hafta, haftada 2 gün olar ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ergenlik Döneminde Bağlanmanın Anne-Baba Tutumu ve Beslenme Özellikleri İle Liderlik Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

SAÇAN, Eda Nur

Bu araştırmanın amacı, ergenlik döneminde bağlanmanın anne-baba tutumları ve cinsiyet özellikleri ile liderliğe etkisinin incelenmektedir. Araştırma betimsel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evreni Konya ilinde seçilen Anadolu liselerin 9., 10., 11., 12. sınıflarda öğrenimlerini sürdürmekte olan öğrencilerdir. Araştırma sonucunda erkek katılımcıların liderlik özellikleri kadın katılımcıların liderlik özelliklerine göre daha yüksek olduğu; anne bağlanma düzeyi ile cinsiyet arasında herhangi bir fark çıkmadığı; anne baba tutumları ile cinsiyet arasında herhangi bir fark çıkmadığı; katı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yaratıcı Drama ve Orff Temelli Hazırlanan Eğitim Programının Ergenler Üzerinde Sosyal Görünüş Kaygısı Ve Öznel İyi Oluş Düzeylerine Etkisi

TEKBAŞ, Ulya

Bu araştırma hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının ergenlerde sosyal görünüş kaygı düzeylerini azaltmayı ve öznel iyi oluş düzeylerini arttırmayı hedeflemiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 14-15 yaş grubundan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli programla eğitim alan 29 öğrenci ve normal eğitimine devam eden 29 öğrenci yer almaktadır. Deney grubunda olan öğrencilere haftada 1 kez olmak üzere, her bir oturum 90 dakika sür ...Daha fazlası

Süresiz Ambargo

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılık Becerileri İle Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖZDENGÜLSÜN, Saadet

Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocukların yaratıcılık becerileri ve çalışma belleklerinin; okul türüne, cinsiyete ve okul öncesi eğitim süresine göre arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Konya ili ve ilçelerindeki Millî Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı resmi anaokullarına, resmi anasınıflarına, özel anaokullarına ve özel anasınıflarına devam eden 60-72 aylar arasında normal gelişim gösteren, ebeveynlerinden onam alınan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çocukların Gelişimi İle İlgili Ebeveynlerin Stres Düzeyleri ve Bilinçli Farkındalıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

DURMAZ, Büşra

Bu araştırma; çocukların gelişimi ile ilgili ebeveynlerin stres düzeyleri ve bilinçli farkındalıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Bağımlı değişken 0-12 yaş arasındaki çocuğa sahip ebeveynlerin kabul ve kararlılık durumları ile ebeveynlik stresi yaşama düzeyleridir. Bağımsız değişkenleri ise anne ve babaların yaşı, eğitim düzeyi, çocuk sayıları, çalışma durumları, aylık gelir düzeyi, anne ve babada kronik hastalık olup olmadığı, özel gereksinimli bir bireye bakım verme durumları gibi değişkenlerin ebeveyn stresi ve bilinçli far ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Babaların Beslenmeyle İlgili Tutumlarının Güvenli Bağlanmaya Etkisi

BİRKANDAN, Tuğba

Okul öncesi dönemde çocukların sosyal ve duygusal gelişiminde ebeveynlerin tutumu çok önemlidir. Ebeveyn ile çocuğun kurduğu duygusal bağ, yaşam boyu devam etmektedir. Aynı zamanda ebeveyn, çocuğun beslenme gibi alışkanlıklarının gelişmesini de etkiler. Bu araştırmada amaç; okul öncesi dönemde çocuğu olan babaların beslenmeyle ilgili tutumlarının güvenli bağlanmaya etkisini incelemektir. Nicel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubu, basit rastgele örneklem ilkelerine uygun olarak belirlenmiştir. Okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören çocukların babaları, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ebeveynlerin Beslenme Tarzının Çocuklarda Ekran Bağımlılığına ve Okumaya Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

AZILIOĞLU, Seher

Günümüzde beslenme ile ilişkili alışkanlıkları ve çocuklarda dijital ekran bağımlılığına odaklanan araştırmalarda; çocuklarda obezite görülme sıklığının hızla arttığı belirtilmektedir. Dijital cihaz kullanımının artmasının, çocukların okuma alışkanlıklarını da değiştirdiği bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı; ebeveynlerin besleme tarzının, çocuklarda ekran bağımlılığına ve okumaya yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Çalışmada; demografik değişkenlere göre beslenme alışkanlığı, dijital ekran bağımlılığı ve okumaya yönelik tutumlar arasında farklılık oluşup oluşmadığı analiz edilmiştir. ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ailelerin Beslenme Tutumları ve Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Beslenme Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

KARATAŞ ALKIŞ, Evin

Bu araştırmada; ailelerin beslenme tutumları ve okul öncesi dönemdeki çocukların beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma; nicel araştırma yöntemlerinden tanımlayıcı ve korelasyonel tipte betimleyici bir modele uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 3-6 yaş arasında çocukları olan ebeveynler oluşturmuştur. Ebeveynlerin ve çocukların beslenme alışkanlıkları değerlendirilmesi amacıyla, amaçsal ve teorik örneklem seçim tekniği kullanılmıştır. Araştırmada ailelerin beslenme tutumları ve okul öncesi dönemdeki çocukların beslenme alışkanlıklarının belirle ...Daha fazlası

Erişime Açık

0-6 Yaş Dönemindeki Çocuklara Sahip Ebeveynlerin Oyuncak Tercihlerinin İncelenmesi

KOÇ, Aysel

Araştırmanın amacı; 0-6 yaş dönemindeki çocuklara sahip ebeveynlerin oyuncak tercihlerinin incelenmesidir. Araştırma kesitsel tarama modeliyle desenlenmiştir. Çalışma grubunu 2022 yılında, Konya Kule Site Alışveriş Merkezinde bulunan oyuncak mağazasına gelen 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler SPSS-26 programı kullanılarak elde edilmiş olup frekans ve yüzde dağılım hesaplamaları incelenmiştir. Ebeveynlerin demografik bilgileri ile forma verdikleri yanıtlar arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Kruskal Wallis testi yapı ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms