Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 8 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

İslami Finansın Ekonomik Kalkınma Ve Sosyal Barış Açısından Değerlendirilmesi: Türkiye İçin Bir Model Önerisi

KAZAK, Hasan

Bütün ülkelerin ekonomileri sektörlerden sektörler de firmalardan oluşur. Firmalar üretim faktörlerini (doğal kaynaklar, emek, sermaye, teknoloji, girişim vb.) kullanarak toplum için mal ve hizmet üretirler. Firma, mal ve hizmet üreten bu ekonomik birimlerin hukuki ismidir. İslâmi firmalar kuruluş dâhil bütün faaliyetlerinde İslâmi kuralları da nazara alan ekonomik işletmelerdir. İslâmi firmalar İslâmi finans kurullarını uygularlar. İslâmi finans; firmaların İslâmi kurallar çerçevesinde para ve sermayelerinin tedariki ve bunların maksimum getiri sağlamak için firma yatırımlarında helâl/haram e ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ticaret Borsaları Ve İslami Ticaret Borsalarında Risk Yönetiminde Bir Model Önerisi: Vadeli Ürün Satış Modeli

KILIÇARSLAN, Abdullah

Bu çalışmada, ticaret borsalarında risk faktörleri ele alınarak risklerin minimize edilmesinde kullanılabilecek enstrümanlar, konvansiyonel ve İslâmi ticaret borsaları açısından karşılaştırmalı olarak ortaya konulmaktadır. Gelişmiş ülke ticaret borsaları ve borsacılık sistemleri incelenerek Türkiye’deki ticaret borsaları ile karşılaştırılmış, Türkiye’deki ticaret borsalarının risk algısı, risk yönetimi ve kullandıkları araçlar konularındaki farkındalıkları anket çalışması yöntemiyle tespit edilmiş ve elde edilen değerlendirmeler ışığında uygulanabilir bir model önerisi ortaya konulmuştur. Bu a ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye Mobil Sektöründe Abone Kaybı Tahminlemesi

SUCU, Mustafa Çağrı

Mevcut müşterileri elde tutmaya kıyasla yeni müşteri kazanmak işletmeler için hem daha maliyetli hem de daha zahmetli olduğundan hareketle, günümüzde karşılaşılan yoğun rekabet ortamında müşteriyi elde tutma işletmeler için büyük önem arz etmektedir. Mobil iletişim pazarında bu durum özellikle ön plana çıkmaktadır. Bunun neticesi olarak, bağlılığı azalan ve terk etmeye meyilli müşterileri önceden belirleyebilmek, analiz etmek ve çeşitli yöntemler ile müşteri kaybının engellenmesi müşteri ilişkileri yönetimi yazınında artan bir öneme sahiptir. Türkiye mobil iletişim pazarındaki gelişim sürecind ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye'nin Ulusal Ar-Ge ve İnovasyon Ekosisteminin Değerlendirilmesi ve Model Önerisi

ŞEKERCİ, Faruk

İktisadi kalkınmanın ülke ölçeklendirmesinde temel gösterge olduğu günümüz teknoloji dünyasında; sürdürülebilir büyümenin ana unsurunu Ar-Ge ve inovasyon politikaları oluşturmaktadır. Rekabetin çok sert yaşandığı, üretim modellerinin sürekli değiştiği ve geliştiği, enerji ve hammadde tedariğinde sorunların yaşandığı yeni dünya düzeninde Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerini gerçekleştirmek, her zamankinden daha yüksek derecede bir zorunluluk haline gelmiştir. Dolayısıyla; günümüz işletmeleri için rekabet yetkinliğinin belirleyicilerinin başında Ar-Ge ve inovasyon faaliyetleri gelmektedir. İşletmel ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyoekonomik Ve Finansal Faktörlerin Sigorta Talebi Üzerindeki Etkisi

YAZICIOĞLU, İsabet Ebru

Bu tez çalışmasında, OECD üyesi ülkelerde 2011–2020 yılları arasında sigorta talebi ile sosyoekonomik ve finansal faktörler arasındaki ilişki incelenmiştir. Bağımlı değişkenin sigorta brüt prim miktarı olduğu çalışmada, bağımsız değişkenler makroekonomik, finansal ve sosyal faktörler olmak üzere üç grup altında toplanmıştır. Panel analiz sonuçları, bütün bağımsız değişkenlerin ve sabit parametrenin bağımlı değişken ile anlamlı olduğunu ortaya koymuştur. Ampirik sonuçlar doğrultusunda OECD ülkelerinde gelir, kamu harcamaları, emeklilik harcamaları, finansal gelişme, sigorta pazar payı, eğitim d ...Daha fazlası

Erişime Açık

Geleneksel Bankacılıktan Dijital Bankacılığa Değişim Süreci ve Vakıfbank Örneği

TIRPAN, Osman

Bu çalışmada, Türk bankacılık sisteminin dijital bankacılığa dönüşüm süreci ve Fintech şirketlerinin geleneksel bankacılığa etkilerinin Vakıfbank özelinde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda geleneksel bankaların yapısı, işlevleri, gelişimi incelenmiş, bankalarda dijitalleşme süreci ve dijital bankacılık uygulamaları değerlendirilmiştir. Ayrıca fintech endüstrisi ve şirketleri incelenerek geleneksel bankacılığa etkileri VakıfBank dijital bankacılık faaliyetleri kapsamında ele alınmıştır. Çalışmada Türkiye’de bankaların önemli bir dijitalleşme sürecine girdiği ve dijital bankacılık uygulamal ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kapalı Döngü Tedarik Zincirinde Sürdürülebilir Lojistik ve Yer Seçimi İçin Bir Karma Tamsayılı Programlama Modeli Önerisi

GÖRGÜLÜ, Hasan

Günümüzde, iklim değişikliği ve küresel ısınma öneminin artmasıyla, dünyada tedarik zincirlerinin çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan birçok mevzuat ve düzenleme yayınlanmıştır. Bu nedenle, Yeşil Tedarik Zinciri Yönetimi (YTZY) şirketler için önemli bir paradigma olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, çevresel hususlar yeni bir Kapalı Döngü Tedarik Zinciri (KDTZ) Modeli ile incelenmiştir. Potansiyel tesislerin teknoloji seviyelerine (düşük, orta, yüksek) ilişkin toplam tedarik zinciri maliyeti ve karbondioksit emisyonunu minimize etmek amacıyla yeni ve kullanılmış ürünler için tesisler, to ...Daha fazlası

Erişime Açık

Elektronik Ticarette Çevrim İçi Mağaza Atmosferi, Algılanan Etkileşim, Akış Deneyimi ve Satın Alma Niyeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Uyarıcı-Organizma-Tepki (S-O-R) Paradigması Çerçevesinde Bir Araştırma

GÜLEÇ, Utku Tevfik

E-ticarete yönelik yükselen trend, dünya genelinde artan e-ticaret hacminden anlaşılmaktadır. Bu noktada tüketicilerin satın alma niyetini etkileyen faktörlerin bilinmesi önem kazanmaktadır. Bu araştırmada Uyarıcı-Organizma-Tepki (S-O-R) teorisi kullanılarak satın alma niyeti üzerinde çevrim içi mağaza atmosferi, algılanan etkileşim ve akış deneyiminin rolü belirlenmeye çalışılmaktadır. Bu amaç çerçevesinde daha önce e-ticaret web sitelerinden alışveriş yapmış 437 tüketiciden çevrim içi anket aracılığıyla ampirik veriler toplanmıştır. Araştırma modelinde sunulan ilişkileri doğrulamak için kısm ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms