Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 8 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 8 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Türü [2]
Atıf Dizini [4]
Yayın Tarihi [5]
Yayın Dili [2]
Arş.Gör. Sadrettin SancıoğluKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. (TAM BURSLU)/
Erişime Açık

Tek Katlı Duvar Deformasyonunun Görüntü İşleme Teknikleri Kullanılarak Belirlenmesi

İLGÜN, Abdulkerim | ZIA, Ahmad Javid | DEMİR, Vahdettin | MÜSEVİTOĞLU, Abdullah | SANCIOĞLU, Sadrettin

Görüntü işleme tekniği son zamanlarda mühendislik problemlerinin çözümlerinde sıkça kullanılmaktadır. Mühendislik çalışmalarında kullanılan Digital Image Correlation (DIC) uygulamalarında malzemenin ilk durumu ile değişimden sonraki durumu arasında belirli aralıklarla fotoğraflar çekilerek çalışma esnasında değişimleri gözlenmektedir. Bu fotoğraflar esas alınarak değişim sayısal verilere aktarılmakta ve malzemenin değişimi bu veriler sayesinde gözlenmektedir. DIC uygulamalarında hazır sistemler kullanılmaktadır. Fakat bu sistemler oldukça pahalı sistemlerdir. Bu çalışmada daha basit ve uygulan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Macro and Polypropropylene fiber effect on reinforced concrete beams with insufficient lap splice length

AKIN, Süleyman Kamil | KARTAL, Saruhan | MÜSEVİTOĞLU, Abdullah | SANCIOĞLU, Sadrettin | ZIA, Ahmad Javid | İLGÜN, Abdulkerim

For longer spans of reinforced concrete elements, design codes dictate the use of sufficient lap splice length. Insufficient lap splice length decreases the flexural strength and ductility of reinforced concrete (RC) beams, while fiber addition improves their load-carrying capacity, ductility, and durability. The main purpose of this study was to examine the effects of micro and macro fibers on the lap splice length of RC beams. In this regard, the effect of fiber addition on RC beams having insufficient lap splice length under bending test has been studied in detail. Mixtures were prepared wi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Beton Dolgulu Çelik Kirişlerin Eğilme Etkisinin Analitik Olarak İncelenmesi

SANCIOĞLU, Sadrettin | İLGÜN, Abdulkerim | ÇARBAŞ, Serdar | AKIN, Süleyman Kamil

Bu çalışmada, betonla doldurulan farklı kesitli profillerle teşkil edilen çelik kirişlerin eğilme dayanımları analitik olarak incelenmiştir. Geometrileri farklı olmasına rağmen eşit kesit alanına ve aynı cidar kalınlıklarına sahip kare, dikdörtgen ve boru kesitli çelik profillerin içlerine 28 günlük ortalama basınç dayanımı 25 MPa olan normal agregadan üretilmiş beton doldurulmuştur. Aynı duvar kalınlıklarına ve farklı kesit geometrileri için aynı kesit alanına sahip içi boş çelik kiriş, normal agregadan üretilmiş beton dolgulu çelik kiriş 4 nokta eğilme testine tabi tutularak modellemesi yapı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Stenli Kompozit Kirişlerin Eğilme Etkisinde Deneysel İncelenmesi

İLGÜN, Abdulkerim | BAYRAM, Berna | SANCIOĞLU, Sadrettin

Bu çalışmada kapsamında beton dolgulu çelik kirişlere stent eklenerek eğilme etsi altındaki davranışı incelenmiştir. Çalışmada 114,3x3 mm dairesel kesitli 7 adet profil, 90x90 mm kare kesitli 8 adet profil ve 80x100 mm dikdörtgen kesitli 8 adet profil olmak üzere toplam 23 adet kiriş numunesi test edilmiştir. Profillerin cidar kalınlıkları 3 mm olup yapısal çelik sınıfı S235 seçilmiştir. Dolgu betonu olarak 28 günlük silindirik basınç dayanımı 40 MPa olan beton sınıfı seçilmiştir. Stent elemanı olarak kirişlere 4 köşelerinden 10 mm lik boyuna donatı eklenmiştir. Donatılar arası etriye sıklığın ...Daha fazlası

Erişime Açık

Prevention of torsional irregularity in steel structures via brace members

SANCIOĞLU, Sadrettin | VURAL, Havva Betül | SELEN, Sena | ÇARBAŞ, Serdar | İLGÜN, Abdulkerim

Steel structures can be designed using moment-resisting frame systems or braced framesystems. Torsional irregularities can occur in non-symmetrical structures designed withmoment-resisting steel frame systems. These torsional irregularities can be eliminatedby adding braces to moment-resisting steel frame systems. In this study, X-type braceswere added to the moment-resisting steel frame system with A1 torsional irregularityand torsional irregularity was prevented.

Erişime Açık

Buckling Performance of Thin-Walled Filled Steel Columns

İLGÜN, Abdulkerim | ZIA, Ahmad Javid | SANCIOĞLU, Sadrettin | SOYDOĞAN, Hasan Furkan | KÖKLÜ, Münife Hanım | ARIBAŞ, Semih | BAYRAM, Berna

Concrete-filled composite elements have recently gained popularity as beams and columns all over the world. They have advantages similar to reinforced concrete elements, such as the moulding process and the lack of maintenance of the filled concrete, as well as advantages similar to hollow steel elements, such as enhancing compressive strength and bending capacity by using smaller sections. In this paper, the buckling behaviour of thin-walled steel columns with circular cross-section and different filling materials was investigated under uniaxial load. Six different materials (concrete produce ...Daha fazlası

Erişime Açık

Eksenel Yük Etkisi Altında İnce Cidarlı Çelik Kolonların Deneysel Olarak İncelenmesi

İLGÜN, Abdulkerim | CAN, Hüsnü | BAYRAM, Berna | ARIBAŞ, Semih | ZIA, Ahmad Javid | SANCIOĞLU, Sadrettin

Bu çalışmada daire kesitli çelik kolonların, farklı dolgu malzemeleriyle eksenel yük altındaki davranışı incelenmiştir. Çalışmada 60,3 mm çapında, 3 mm cidar kalınlığında ve 750 mm uzunluğunda S235JR kalitesinde 12 adet daire kesitli çelik kolon kullanılmıştır. Dolgu malzemesi olarak 4 farklı malzeme (beton [C30], ince agrega [1-4 mm], iri agrega [4-31.5 mm], XPS) kullanılmıştır. Dolgu malzemesi olarak kullanılacak iri ve ince agrega elek analizine göre elde edilmiştir. Çalışmada öncelikle iki adet içi boş kolonun eksenel yük altındaki burkulma verileri elde edilmiştir. Sonra her bir dolgu mal ...Daha fazlası

Erişime Açık

Hangar Tipi Çelik Endüstri Yapılarında Optimum Çerçevenin Belirlenmesi

SANCIOĞLU, Sadrettin | İLGÜN, Abdulkerim

Günümüzde inşaat mühendisleri tarafından yapılan yapının tasarım ve projelendirilmesinde temel olarak (Emniyet– Ekonomik- Estetik) kuralı esas alınmaktadır. Emniyetli taşıma gücü, dijital ortamlarda belirli yönetmelik ve yöntemlerle kolaylıkla sağlanmaktadır. Fakat en emniyetli yapı, her zaman en ekonomik yapı olmayabilir. Burada inşaat mühendisi, emniyet ve maliyet dengesini optimum düzeyde kurmalıdır. Özellikle maliyetin yüksek olduğu çelik yapı sistemlerinin, ülkemizde yaygın olarak uygulandığı yapılar genellikle endüstri yapılarıdır. Bu çalışmadaki amaç ülkemizdeki çelik yapıların kullanım ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms