Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 7 Adet 0.011 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Deri Ayakkabı Ürün Grubuna Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

TANER, İbrahim

Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin her alandaki refah seviyesi ekonomik kalkınmalarıyla doğru orantılıdır. Bu ekonomik kalkınma dengeli, devamlı ve başarılı olan dış ticaretten geçer. Gelişmiş ülkelerin uluslararası pazarlardaki yaptıkları ticari işlemler bunu kanıtlar niteliktedir. Tüm ülkeler tarafından teşvik edilen ihracatın ise ülke ekonomilerine birçok olumlu etkisi vardır. Rekabetin kırıcı olduğu olduğu uluslararası pazarlarda en fazla ihracat yapan ülkeler arasında 31. sırada yer alan Türkiye'nin, 2023 yılı stratejik hedefleri doğrultusunda 500 milyar dolar ihracat rakamına ulaşma v ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çikolata Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

ZENGİN, Muhammed Emre

Günümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve üretimde kullanılacak ara malların temininde döviz sıkıntısıyla karşılaşılmaması için mutlaka başvurulması gereken bir unsur durumundadır. İhracatın etkili bir şekilde yapılabilmesi için ise ihracat pazarlamasına yönelik stratejilerden ve hedef pazar analizlerinden faydalanılması gerekmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konunun eksiksiz açıklanabilmes ...Daha fazlası

Erişime Açık

Süt Tozu Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

ZENGİN, Betül

Dünya ekonomisi gün geçtikçe küreselleşmeye devam etmektedir ve bu küreselleşen ekonomide işletmeler uluslararası pazarlara girme ve sürekliliğini sağlamak için çaba sarf etmektedir. Uluslararası pazarlara girmenin yolu ise genellikle ihracat olmaktadır. İşletmeler için ihracat; ulusal pazarlarda faaliyette bulunularak, potansiyel hedef müşterilerin tespit edilip bu müşterilere mal satılması ve ürünlerin ulaştırılmasıdır. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. ,Biz bu çalışmada, ikincil veriler kullanılarak süt sektöründe süttozu dalını Dünyad ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye'nin İhracatının Taşıma Modlarına Göre Dağılımı, Bütünleştirilmiş Lojistik Stratejisinin Türkiye'nin İhracat Performansına Olası Etkileri: Konya'da İhracat Yapan Firmalar Üzerinde Bir Çalışma

SAĞLAM, Merve

Son yıllarda giderek artan sanayileşme, haberleşme, taşımacılık ve teknolojik gelişmeler, bunların yanında ticari engellerin kırılmaya başlaması ile yeni fırsatlar ortaya çıkması hem ulusal hem de uluslararası pazarlarda üretim artışlarını önemli ölçüde etkilemiştir. Fakat bu üretim artışlarının bir anlam ifade edebilmesi için üretilen ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere sunulması gerekmektedir. Bu sunma işlemini ihracat, ihracat pazarlaması ve lojistik sektörü gerçekleştirmektedir. Ürünlerin doğru yerde ve doğru zamanda tüketicilere ulaştırılmasını sağlayan bu sektör dış ticar ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİlerin ihracat davranışları: Konya otomotiv yan sanayi sektöründeki KOBİler üzerine bir araştırma

AKSOY MIHOĞLU, Beyza

Küreselleşme ile artan rekabetçi zorluklar, yerel pazarlarda rekabetin daha çok artmasına ve iç pazarın daralmasına neden olmaktadır. İç piyasanın daralması ve talebin yeterli olmaması sonucunda, ekonomide önemli bir yere sahip olan KOBİ’ler, faaliyetlerini sürdürebilmek ve stratejik hedeflerine ulaşabilmek için faaliyetlerini uluslararası alana taşımaktadırlar. Uluslararasılaşmaya karar veren KOBİ’ler, çoğunlukla daha az risk taşıması nedeniyle ihracatı tercih etmektedirler. Bu tercih, işletmelerin bir kısmı için bir zorunluluk, diğer bir kısmı için ise önemli bir büyüme fırsatı olarak görülm ...Daha fazlası

Erişime Açık

Zeytin Yağı, Ayçiçek Yağı ve Mısır Yağı İş Kollarında Türkiye’nin Uluslararası Rekabetçilik Analizi; Sözü Edilen İş Kollarına Yönelik Bir Pazar Araştırması

TOSUN, Hasan

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte farklı ülkelerde yaşayan ve farklı kültürlere sahip olan insanlar arasında iletişim son derece kolaylaştı. Bu durum farklı ülkelerdeki daha çok şirketin birbirini tanımasına ve uluslararası ticaretin gelişmesine katkıda bulunarak şirketler arası rekabeti üst seviyeye taşıdı. Bu durumda uluslararası pazarlama terimi daha büyük bir önem kazandı. Uluslararası pazarlamada başarılı işletmeler, rekabette üstün konuma gelerek ülkelerinin gelişimine ciddi katkıda bulunurlar. Türkiye'nin en önemli sektörlerinden birisi de bitkisel yağ sektörüdür. Düşük ithalat ve yüks ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticarette Lojistik Köyler Ve Türkiye İçin Lojistik Köy Önerisi

KÜÇÜK, Serdar

ÖZET ULUSLARARASI TİCARETTE LOJİSTİK KÖYLER VE TÜRKİYE İÇİN BİR LOJİSTİK KÖY ÖNERİSİ KÜÇÜK, Serdar Yüksek Lisans, İşletme Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. Murat Canıtez,2011: Ekim, 2019 Lojistik en basit anlamı ile ihtiyaç duyulan bir mal yada hizmetin zamanında ve en uygun maliyetle tüketiciye teslimini kapsayan bir organizasyonlar bütünü olarak tanımlamamız mümkündür. Bu teslimatın ortaya çıkabilmesi için sayısız Lojistik çözümler ortaya çıkar. Bu çözümlerden Lojistik açısından en önemlisi Deniz Aşırı ticareti kolaylaştıran ve ucuzlatan Konteyner ve Konvansiyonel Yük taşımacılığının ortaya çı ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms