- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Bu araştırmada; ailelerin beslenme tutumları ve okul öncesi dönemdeki çocukların beslenme alışkanlıkları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma; nicel araştırma yöntemlerinden tanımlayıcı ve korelasyonel tipte betimleyici bir modele uygun olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 3-6 yaş arasında çocukları olan ebeveynler oluşturmuştur. Ebeveynlerin ve çocukların beslenme alışkanlıkları değerlendirilmesi amacıyla, amaçsal ve teorik örneklem seçim tekniği kullanılmıştır. Araştırmada ailelerin beslenme tutumları ve okul öncesi dönemdeki çocukların beslenme alışkanlıklarının belirle ...Daha fazlası
Preschool period is a life stage in which development is the fastest and children acquire basic skills. The pre-school period is of great importance in order to establish a solid foundation for the social and emotional development of the child. Social emotional development is defined as interrelated skills that are built on each other to enable children to understand their own and others' emotions, regulate their behavior, have goals, show empathy and socialize with their peers. Social emotional development is affected by factors such as family, friends, teachers, academic education and techno ...Daha fazlası
Play is an importantpart of childdevelopment. Children learn about their world by playing games. Children are social being sand they want interaction and communication. When children play, they can learn about them selves as well as others. Through play, children can learn to regulat etheir emotion sand interact with their peers, teacher sand environment. Play allows children to expand the irattentions panandin crease their intrinsic motivation. Play is a meaning fulpart of child development because it allows children to grow in allareas of development. This improves their ability to reachande ...Daha fazlası
Bu araştırmada, okul öncesi kurumlarda öğrenim gören bir çocuğu bulunan annelerle çalışılmıştır ve annelerin kitap okuma öz yeterlikleri ile çocuklarının sosyal becerileri arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma modeli uygulanmıştır. Çalışma grubu dört farklı okul öncesi eğitim kurumunda öğrenim gören çocuklar (n=131) ile bu çocukların anneleridir (n= 131). Annelere “Ana Babaların Hikaye Kitabı Okumaya İlişkin Özyeterlilikleri Ölçeği” uygulanmıştır. Öğretmenlere de (n=26) okul öncesi çocuklar için Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeğinin “kişiler arası beceriler” ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.