Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 7 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

KOBİ'lere yönelik demografik faktörlerin ihracat performansına etkisi: Konya imalat sektöründe bir araştırma / Impact of demographi̇c factors on export performance for Small and Medi̇um – Sized Enterprises: A research in Konya manufacturing sector

AKTAŞ, Mehmet Akif

Tüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de küçük ve orta boy işletmeler (kobi' ler) küreselleşen dünya ekonomisi koşullarında istihdam sorunlarının en az seviyeye indirilmesi ve ekonomiye katkılarından dolayı mühim bir yere haizdir. Gelişmekte olan tüm ülkeler gibi ülkemizde de ihracata son derece önem verilmekte olup Türkiye Cumhuriyeti' nin 100. Kuruluş yıl dönümü olan 2023' te 500 milyar dolarlık ihracat hedeflenmektedir. Küçük ve orta boy işletmeler (kobi' ler)' in daha fazla ihracat yapabilmeleri için önündeki tüm engeller tespit edilerek giderilmeye çalışılmaktadır. Kobilere yönelik demograf ...Daha fazlası

Erişime Açık

Son 5 yılda KOBİ'lerin yaşadığı finansal sorunlar ve çözüm önerileri / Financial problems and solution proposals for SME's in the last 5 years

YURTSEVER, Mehmet Ali

Ülkemizde KOBİ'lerin karşı karşıya kaldıkları sorunların başında finansal sorunlar gelmektedir. Zira ülkemizde KOBİ'ler, hem ülkemizdeki büyük ölçekli işletmelere göre hem de gelişmiş ülkelerdeki KOBİ'lere göre çok daha az oranda kredilendirme olanaklarından yararlanabilmektedirler. Bu bağlamda da sıklıkla kredi ve finansman sorunu yaşayan KOBİ'ler, ülkemizde ihtiyaçlarına cevap verebilecek düzeyde bir kredilendirme ve bankacılık sistemi eksikliği olması dolayısıyla sorun yaşamaktadırlar. Bu araştırmanın önemi KOBİ'lerin yaşadığı finansal sorunları ortaya koymaktır. Bu kapsamda anket yöntemi u ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ'lerin ihracat sorunları Konya imalat sektöründe bir araştırma / Export problems of small and middle-scale enterprises: Aresearch in the Konya manufacturing sector

İSLAMBAY, Tuğba

Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) neredeyse dünyadaki bütün ekonomilerin belkemiğini oluşturur. Ekonomik kalkınma için, girişimciliğe öncülük eden KOBİ'lerin gelişmesine yardımcı olmak gerekmektedir. Performanslarının az olması, ürün kalitesinin düşük olması KOBİ'lerin yeni pazarlara açılmalarını engelleyen durumlardandır. İhracatta meydana gelebilecek sorunlar KOBİ'leri ihracat yapmaktan alıkoyabilir. Bu durumda temel sorunların saptanarak, etkili ve yapıcı tedbirlerin alınması KOBİ'lerin yararına olacaktır. Bu araştırmada, KOBİ'ler ve KOBİ'lerin uluslararası pazarlara açılmak için ihra ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ'lerin İhracat Faaliyetlerinde Karşılaştıkları Sorunların İhracat Performansına Etkileri: Konya Tarım Makineleri Sektöründe Bir Araştırma

DEMİREL, Fatma

Küreselleşme ile birlikte uluslararası ticaret günümüzde oldukça kolaylaşmış ve hızlanmıştır. İhracatın verimli sonuçlarından faydalanmak isteyen ülkeler bu yönde yasal düzenlemeler yapmakta ihracat yapmak isteyen işletmelere kolaylıklar göstermektedirler. Bu kapsamda ihracat faaliyetleri ile ilgilenen Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) de küresel ekonomide ihracatın önemini iyi bilmektedirler. Ancak, ekonomik anlamda oldukça avantajları olmakla birlikte, bu alandaki teorik gelişmeler uygulamadaki gelişmelere uymayabilmektedir. Bu süreçte ihracat faaliyeti gerçekleştiren işletmelerin çok ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ'lerde kümelenme suretiyle etkinliğin artırılması ve alınacak önlemler, Konya örneği / In SMEs increasing the effectiveness by clustering and actions to be taken: The sample Konya

BALTACI, Recep

Son dönemlerde aynı sektördeki işletmelerin coğrafi yakınlığının sağlayacağı avantajlar, birçok araştırmanın konusu olmuştur. Dünyadaki küme örnekleri, aynı sektördeki işletmeler ile kurum/kuruluşlar arasındaki organize işbirliğinin rekabet gücü artışı, inovasyon yeteneğinde artış, teknoloji ve bilginin hızlı yayılımı, yeni girişim ve istihdamın artması gibi artı değerler sağladığını ortaya koymaktadır. Gelişmiş ülkeler başta olmak üzere tüm dünya ülkeleri, söz konusu artı değerler nedeniyle kümelenme politikaları uygulamaya başlamıştır. Bu çalışmada öncelikle kümelenme kavramı ve gelişimi ele ...Daha fazlası

Erişime Açık

İşletmelerde marka yönetimi ve Konya ilindeki kobi'ler üzerinde bir araştırma / Brand management in enterprises andan investigation on SMES in Konya

BÜLBÜL, Tuğba

Marka yönetimi ile ilgili çalışmaların, tüketim malları gruplarından hizmet sektörüne kadar geniş bir alanı kapsadığı görülmektedir. Hangi sektörde olursa olsun şirketler, ürünlerini iyi bir marka yönetimi çalışması ile rakiplerinden ayırt edecek noktaya taşımış ve güçlü bir pozisyonda olan şirketler haline geldiği görülmüştür. Bundan dolayı, rekabet gücüne önem veren işletmelerin markaya yatırım yaptıktan sonra, markalarını korumaları ve markalaşma proseslerinde markalarını ihya edecek şekilde yönetmeye çalışmaları ve bu çalışmayı profesyonel bir prosedürde yapmak için uzman kişilerle iş birl ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ’lerde Stratejik Yönetim Uygulamalarının Algısı: Konya İli İmalat Sektöründe Bir Araştırma

SAĞLAM, Muammer Geylani

Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler gerek ülkemiz gerekse dünya ekonomisi için önemli unsurlardandır. Büyük firmalara kıyasla daha esnek olan ve büyük yatırımlar gerektirmeyen KOBİ’ler ortaya çıkan değişimlere kolay uyum sağlayabilmekte ve ülke ekonomileri için dinamizm sağlamaktadır. Dolayısıyla toplumsal refah ve ekonominin kalkınması için KOBİ’lerin gelişmesi, faaliyet göstermesi için gerekli önem verilmektedir.

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms