Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 24 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 24 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Atıf Dizini [2]
Tez Türü [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanımı Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma: KTO Karatay Üniversitesi Facebook Örneği

ÖZDEMİR, Nilgün | İŞMAN, Aytekin

Günümüz insanı iletişimle iç içe yaşamaktadır. Kitle iletişim araçları hayatımızın vazgeçilmezleri arasına girmiştir. 1990'lı yılların ilk yarısında sıradan kullanıcıların hayatına giren internet, kullanıcılarına sanal bir ortam sağlamıştır. İletişim ve medya teknolojilerinin gelişimi "yeni" ortam kullanıcılarına her geçen gün yeni bir interaktif (etkileşimli) dijital (sayısal) platform sağlamaktadır. Bu platformların özellikle üniversite öğrencileri tarafından en çok tercih edilenleri sosyal medya platformlarıdır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım motivasyonlarını ö ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanayi Kuruluşlarında Online İtibar Yönetimi

BÜYÜKDOĞAN, Birol

İnternet küçük gruplar arasında etkileşim ve alışveriş düşüncesiyle başlamış, giderek hayatın her aşamasında kendisini göstermiştir. İnternet sürekli yenilenen ve gelişen kullanım alanlarıyla birlikte insanlığa birçok alanda katkılar sağlamaktadır. Bu katkılar sosyal alanda olduğu kadar üretim ve hizmet alanlarında da kendisini göstermektedir. İnternet birçok alanda katkı sağladığı gibi küreselleşmeyle birlikte şirketler için bazı zorlukları da beraberinde getirmiştir. Öncelikle tüketici bilinci artmış, reklamla ikna olan tüketici yerine farklı tüketicilerin deneyimlerini de okuyan, karşılaştı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medyada Kurumsal İtibar: Üniversitelere Dönük Bir Değerlendirme

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Kurumsal itibar şirketler için olduğu kadar üniversiteler için de olmazsa olmaz kavramlardan bir tanesidir. Kurumsal itibarı yüksek olan üniversiteler geleceğe güvenle bakarken aynı zamanda daha nitelikli akademik ve idari personel ile daha nitelikli öğrencilere sahip olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya paylaşımlarını kurumsal itibar yönetimi açısından değerlendirilmesidir. Çalışmada URAP 2018 kriterlerine göre ilk sıraları paylaşan beş devlet ve beş vakıf üniversitesi esas alınmıştır. Çalışma kapsamında Söz konusu üniversitelerin Mayıs 2019 ayın ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanayi Kuruluşlarında Online İtibar Yönetimi: Covid-19 Döneminde Sosyal Medyaya Dönük Bir Çalışma

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Sanayi Kuruluşlarında itibar konusu ve kuramları literatür olarak verilmiştir. Ardından 22 şirket üzerinde ve dört sosyal medya ağında yer alan paylaşımlara analiz edilmiştir.

Erişime Açık

Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılık Düzeyi ve İlişkili Faktörler

ÜNAL, Esra | KOÇAK UYAROĞLU, Arzu

Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeyini ve çeşitli değişkenler ile arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılmıştır. Yöntem: Çalışmanın evreni Konya il merkezinde yer alan bir üniversitenin Hemşirelik Fakültesinde 2018- 2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerden (n=819) oluşmakta olup çalışmanın yürütüldüğü tarihlerde devamsızlık yapmayan, çalışmaya katılmayı kabul eden hemşirelik öğrencileri (n=443) çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışma verileri 15 Nisan 2019-31 Mayıs 2019 tarihleri arasında toplan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları Yönetiminde Kullanımı, Konya Örneği

ALTAN TEKİN, Rabia

İnsan kaynakları yönetimi işletmeler için oldukça önemli bir unsur halini almıştır. Günümüz yoğun rekabet dünyasında mevcut pazar alanında diğer işletmelerden geride kalmak istemeyen işletmeler kurumsallaşarak insan kaynakları yönetimine ciddi yatırımlar yapmaktadır. İnsan kaynakları yönetiminin ise öncelikli fonksiyonu işletmeler için personel işe alma olsa da iş akışına yeni dahil edilen bireylere ve mevcut çalışanlara eğitim vermek, oryantasyon sürecini tamamlamak, ücretlendirme gibi mal ve hizmet üretiminin devamlılığını sağlayacak en önemli fonksiyonları kapsadığını da belirtmek mümkündür ...Daha fazlası

Erişime Açık

Fiziki Mekanın Meta Evreni İçin Fotogrametri İle Dijitalleştirilmesi

ULUSOY, Ali Saithan

Günümüzde neredeyse tüm dünya tarafından kullanılmakta olan sosyal medya platformu, yakın zamanda büyük bir yenilik olan Meta evren ile dönüşüm geçirmiştir. Bu yenilik, ünlü bir sosyal medya uygulaması olan Facebook şirketinin kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg ‘ün şirketin yeni ismini Meta olarak duyurduğu açıklamasıyla ilerleme ve hız kazanmıştır. Günden güne popülerleşen meta evren platformu, mimarlık dahil pek çok alanda potansiyeller barındırmaktadır. Özellikle bu çalışma kapsamında tariflenen yöntemin meta evren entegrasyonu gerçekleştirilen mimari mirasın, korunması ve gelecek nesillere ...Daha fazlası

Erişime Açık

Evli Bireylerde Kişilik Özellikleri ve Sosyal Medya Kullanımının Evlilik Uyumuna Etkisi

ERSÖZ, Şüheda

Bu çalışmanın amacı, evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte katılımcıların evlilik uyumlarının cinsiyet, yaş, çocuk, çalışma durumu ve bulundukları konum gibi sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmak üzere Türkiye genelinde 18-60 yaş arası evli bireylere Demografik Bilgi Formu, Çift Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Beş Faktör Kişilik Öl ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ağızdan ağıza iletişim ile pazarlamanın kozmetik alanında tüketici davranışlarına etkisi: Bloglar ve sosyal paylaşım siteleri ile ilgili bir araştırma / Impact of online word-of-mouth communication in marketing context on consumer behaviors in the field effect of cosmetics: A research in blogs and social sharing site

SEDA, İrdiren

Ağızdan ağıza iletişim kişilerin bir bilgiyi diğer bir kişiyle paylaşma sürecidir. Bu süreç kişisel veya yüz yüze bir sohbette, internette, telefonda veya sosyal bir ortamda gerçekleşebilir. Günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla tüketiciler zamanlarının çoğunu internet başında geçirmektedirler. Bu durum bir ürün veya hizmeti satın alma kararlarını verme aşamasında ve tüketim tercihlerini oluşturma aşamasında sosyal paylaşım sitelerini ve blogları göz önünde bulundurmalarını ortaya çıkarmıştır. İnternet kanalıyla tüketiciler kendi tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşma imkanı bulmaktadır. B ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medya Bağlamında Aldatma

TECER, Hatice

Bu araştırmada gün geçtikçe artan sosyal medya kullanımının, çiftlerin aldatma eğilimleri üzerine etkileri incelenmiştir. Bunun yanı sıra sosyal medya bağımlılığının ve aldatma eğiliminin, cinsiyet, gelir düzeyi, hayata bakış açısı, eğitim durumu, çocuk sayısı gibi bir takım değişkenler arası ilişkileri de araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni; Konya ili merkez Selçuklu, Meram ve Karatay ilçelerinde yaşayan 18-50 yaş grubu 60 kadın ve 60 erkek olmak üzere toplam 120 bireyden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evreni temsil gücünün yüksek olması adına 30 evli, 30 nişanlı 30 sevgili ve ...Daha fazlası

Erişime Açık

İşçinin Sosyal Medya Kullanımının İş Sözleşmesinin Feshine Etkisi

ELMALI, Gizem

Son dönemde hızla gelişen dijitalleşme ile sosyal medya, toplumun sıklıkla kullandığı bir sanal ortam haline gelmiştir. Sosyal medya, günlük hayatın her alanında olduğu gibi çalışma alanında da oldukça geniş yer tutmaktadır. Çalışma hayatında internet ve sosyal medya sayesinde güncel bilgilerden haberdar olmak, hızlı ve aktif şekilde iletişim kurabilmek mümkün olmaktadır. Buna karşın işçinin işle ilgili olmayan sosyal medya kullanımı başka deyişle sanal kaytarma, işçinin işe yeterince zaman ayırmaması ve işini özenle yerine getirmemesine yol açabilmektedir. İşçinin sosyal medya paylaşımları da ...Daha fazlası

Erişime Açık

COVID-19 Pandemi Sürecinde Artan Sosyal Medya Kullanımının Aile İçi İletişime Etkisi

DEMİREL, Merve

Covid-19 21.yy’da gerçekleşmiş olan en büyük salgındır. Bu salgın sürecinin, bireylerin yaşamlarına sıhhat esas olmak şartıyla çok fazla tesiri olmuştur. Bu tesirler her bireyi farklı etkilemekle birlikte, alınan çeşitli önlemler sonucunda aileye de ciddi anlamda tesir etmiş ve çeşitli problemler ortaya çıkmıştır. Bu salgın döneminde dikkat çeken konulardan birisi de aile bireylerinin bu durumdan nasıl etkilendikleridir. Çünkü bu dönemde uygulanan yasaklara bakıldığında en güvenli alanın ev olduğuna dair önlemler alınmıştır. Bu süre zarfında insanların evde geçirdikleri süre artmıştır. Buna ba ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms