- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Arş.Gör. Sadrettin SancıoğluKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. (TAM BURSLU)/
SANCIOĞLU, Sadrettin | VURAL, Havva Betül | SELEN, Sena | ÇARBAŞ, Serdar | İLGÜN, Abdulkerim
Steel structures can be designed using moment-resisting frame systems or braced framesystems. Torsional irregularities can occur in non-symmetrical structures designed withmoment-resisting steel frame systems. These torsional irregularities can be eliminatedby adding braces to moment-resisting steel frame systems. In this study, X-type braceswere added to the moment-resisting steel frame system with A1 torsional irregularityand torsional irregularity was prevented.
AKIN, Süleyman Kamil | KARTAL, Saruhan | MÜSEVİTOĞLU, Abdullah | ZIA, Ahmad Javid | SANCIOĞLU, Sadrettin
Mevcut çalışmada betonarme kirişlerde soğuk derz tipi birleşimin kiriş eğilme davranışı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu kapsamda toplam yedi adet kirişin dört nokta eğilme testleri gerçekleştirilmiştir. Bu kirişler 150 mm genişliğe, 300 mm yüksekliğe ve 3000 mm uzunluğa sahiptir. Soğuk derzler üç farklı yöntem ile oluşturulmuştur. Bunlardan ilk ikisi kirişin tam ortasında yani sabit moment bölgesinde yatayla 45 ve 90° açı yapacak şekilde iken, sonuncusu ise kiriş yarı yüksekliği seviyesinde kiriş uzunluğu boyunca devam etmektedir. Tüm soğuk derz birleşimleri betonun 24 saatlik arayla i ...Daha fazlası
SANCIOĞLU, Sadrettin | SOYDOĞAN, Hasan Furkan | CAN, Hüsnü
Betonarme yapıların hesaplanmasında ve projelendirilmesinde her ne kadar dolgu duvarların etkisi ihmal edilse de dolgu duvarların yapının dayanımına ve rijitliğine etki ettiği bilinmektedir. Bu çalışmada boşluklu fabrika tuğlası ve gazbeton blok olmak üzere iki farklı dolgu duvar malzemelerinin ve farklı duvar yerleşimlerinin betonarme çerçeveli taşıyıcı sisteme sahip x- yönünde altı açıklıklı y- yönünde üç açıklıklı on katlı simetrik bir yapıya etkisi araştırılmıştır. Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği-2018’e göre 16 adet model sonlu elemanlar yöntemi tabanlı çalışan SAP2000 programında incelenm ...Daha fazlası
Concrete-filled composite elements have recently gained popularity as beams and columns all over the world. They have advantages similar to reinforced concrete elements, such as the moulding process and the lack of maintenance of the filled concrete, as well as advantages similar to hollow steel elements, such as enhancing compressive strength and bending capacity by using smaller sections. In this paper, the buckling behaviour of thin-walled steel columns with circular cross-section and different filling materials was investigated under uniaxial load. Six different materials (concrete produce ...Daha fazlası
SANCIOĞLU, Sadrettin | ŞİMŞEK, Muhammed | ÇARBAŞ, Serdar
Dünyada, çelik yapıların gelişimi ve incelenmesi hakkında birçok çalışmalar yapılmaktadır. Dışmerkezi çelik çaprazlar ilk olarak 1970 yılında Japonya’da ve devamında 1980 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde incelenmiştir ve araştırmalardan elde edilen sonuçlar ışığında yapılara uygulanabilirliği ve hesap yöntemleri tespit edilmiştir. Bu çalışma kapsamında, Türkiye’de yürürlükte olanTDBY-2018 ve ÇYTHYE-2018 yönetmenliklerine göre tasarlanan bir yapı sistemi düşey deprem etkisinin görülebileceği şekilde oluşturulmuştur. Bu bağlamda, mevcut çalışma ile düşey deprem etkisindeki yüksek süneklik ...Daha fazlası
SANCIOĞLU, Sadrettin | ARIBAŞ, Semih | ÇARBAŞ, Serdar
Deprem etkisi günümüzde inşa edilen yapıların tasarımını doğrudan etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Ülkemiz deprem kuşağında bulunduğundan, inşa edilen yapıların deprem etkilerine karşı dayanıklı olması gerekmektedir. Betonarme yapılarda deprem etkilerine karşı betonarme perdeler kullanılmaktadır. Çelik yapılarda ise deprem etkilerine karşı çapraz bağlantı sistemleri kullanılmaktadır. Çaprazlar, yapının deprem kuvvetleri altında daha fazla yük taşımasına ve yapının yanal ötelenmesinin azalmasında etkin bir rol oynamaktadır. Çelik çaprazlı çerçeve sistemlerin tasarımına dair yönetmelikl ...Daha fazlası
SANCIOĞLU, Sadrettin | BAYRAM, Berna | ÇARBAŞ, Serdar
Günümüzde, çelik taşıyıcı sistemlerin kullanımı özellikle endüstri binalarında gün geçtikçe artmaktadır. Gerek Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY–2018) gerekse Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapımına Dair Esaslar (ÇYTHYE-2018) yönetmeliğinde taşıyıcı sistemi çelik olan yapılarda merkezi ve dış Merkez çaprazlı çelik çerçevelerin kullanımını tavsiye edilmektedir. Çelik iskeletli yapılarda çelik çaprazların kullanılması yapının yatay yük taşıma kapasitesini arttırırken, yapının yanal ötelenmesini azalttığı için yanal rijitliğe katkı sağlamaktadır. Çelik yapıların tasarımında kullanılan çapr ...Daha fazlası
Bu çalışmada daire kesitli çelik kolonların, farklı dolgu malzemeleriyle eksenel yük altındaki davranışı incelenmiştir. Çalışmada 60,3 mm çapında, 3 mm cidar kalınlığında ve 750 mm uzunluğunda S235JR kalitesinde 12 adet daire kesitli çelik kolon kullanılmıştır. Dolgu malzemesi olarak 4 farklı malzeme (beton [C30], ince agrega [1-4 mm], iri agrega [4-31.5 mm], XPS) kullanılmıştır. Dolgu malzemesi olarak kullanılacak iri ve ince agrega elek analizine göre elde edilmiştir. Çalışmada öncelikle iki adet içi boş kolonun eksenel yük altındaki burkulma verileri elde edilmiştir. Sonra her bir dolgu mal ...Daha fazlası
SANCIOĞLU, Sadrettin | URAY, Esra | ERKAN, İbrahim Hakkı
Yaygın bir şekilde kullanılan çelik yapıların tasarımında 3E (emniyet – ekonomik – estetik) kuralı önemlidir. Bu kuralı sağlayan tasarımları elde etmek için istatistiksel metotlar kullanılabilmektedir. Bu çalışmada beş farklı tasarım parametresinin farklı değerlerini dikkate alan çelik yapıların optimum ağırlığı için istatistik bir metot olan Taguchi metodu kullanılarak belirlenmiştir. Taguchi tarafından önerilen L16 ortogonal diziye göre farklı tasarım parametresi değerlerine sahip 16 rijit çok açıklı çelik yapı SAP 2000 programında 3D olarak modellenmiş ve analiz edilmiştir. Endüstiyel çelik ...Daha fazlası
Günümüzde inşaat mühendisleri tarafından yapılan yapının tasarım ve projelendirilmesinde temel olarak (Emniyet– Ekonomik- Estetik) kuralı esas alınmaktadır. Emniyetli taşıma gücü, dijital ortamlarda belirli yönetmelik ve yöntemlerle kolaylıkla sağlanmaktadır. Fakat en emniyetli yapı, her zaman en ekonomik yapı olmayabilir. Burada inşaat mühendisi, emniyet ve maliyet dengesini optimum düzeyde kurmalıdır. Özellikle maliyetin yüksek olduğu çelik yapı sistemlerinin, ülkemizde yaygın olarak uygulandığı yapılar genellikle endüstri yapılarıdır. Bu çalışmadaki amaç ülkemizdeki çelik yapıların kullanım ...Daha fazlası
SANCIOĞLU, Sadrettin | ARIBAŞ, Semih | BAYRAM, Berna | ŞİMŞEK, Muhammed | ÇARBAŞ, Serdar
Bu çalışmada, İstanbul’da rastgele seçilen bir koordinatta yer alan beş katlı simetrik çelik bir binanın ülkemizde yürürlükte olan Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapımına Dair Esaslar (ÇYTHYE) ve Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (TBDY-2018) nezdinde çaprazlı ve çaprazsız tasarımı ve boyutlandırılması yapılarak deprem etkisi altında performansı incelenmiştir. Tasarımda kar ve rüzgâr yüklerinin belirlenmesinde, TS EN 1991–1–3 ve TS EN 1991–1–4 standartları baz alınmıştır. Çelik bina, çaprazsız çerçevelerden, merkezi çaprazlı çerçevelerden ve farklı dış merkez çaprazlı çerçevelerden oluşturular ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.