Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 10 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 10 Adet 0.001 sn
Öğr.gör. Ali ŞahinKTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ/MİMARLIK BÖLÜMÜ/MİMARLIK PR. (TAM BURSLU)/
Erişime Açık

Mimarlık Eğitimi Sürecinde Bireyin Mekan Algısının Değişimi Üzerine Bir Deneme

HATİPOĞLU ŞAHİN, Betül | ŞAHİN, Ali

Mimarlık mesleğinin temelini oluşturan ve aynı zamanda mimari ürün olarak karşımıza çıkan mekan kavramı üzerine birçok tanım ortaya konmaktadır. Mekan kavramı birçok yönüyle yıllardır tartışılmakta ve üzerine çeşitli fikirler geliştirilmektedir. Mekanı algılama konusu çeşitli yönleriyle irdelenerek halen güncelliğini korumaktadır. Mekanın algılanması, duyusal ve bilişsel algı olarak iki temel kavram tanımlanmaktadır. Bu çalışma kapsamında eğitimin mekanın algısına olan etkisi değerlendirilmiştir. Bireylere daha detaylı algısal düzeyler kazandırması ve mekana yönelik algılama biçimini farklılaş ...Daha fazlası

Erişime Açık

An Experiment For Measuring The Effect Of Architecture Eduation On Space Perception

HATİPOĞLU ŞAHİN, Betül | ŞAHİN, Ali

The concept of space, which is based on architecture and confronted as an architectural product, has various definitions in the literature. Many perspectives were improved on the concept of space that was discussed for years. Space perception is a contemporary and sophisticated theme. Aforementioned concept is classified as sensual and cognitive perception. While sensual perception is consisted of sight, hearing, smell and touch sense, cognitive perception is defined by Downs and Stea as a range of psychological transformation of obtained information by the individual and coding, storages, rec ...Daha fazlası

Erişime Açık

Konya Organize Sanayi Camisi Tasarım Sürecindeki Deneyimler

ŞAHİN, Ali | ÇINAR, Kerim | ÇINAR, Sinan

Konya yüzyıllardır çeşitli medeniyetlere ev sahipliği yapmış bir kent olmasıyla birlikte Selçuklu, Karamanoğlu ve Osmanlı dönemlerinde de önemini korumuştur. Süregelen yıllar boyunca bu medeniyetlerin bıraktığı eserler Konya’nın kent dokusunun oluşmasında önemli bir pay sahibidir. Geçtiğimiz yüzyıla bakıldığında kentleşmenin verdiği etkiyle kırdan kente göç yaşanmış ve kentin büyümesi farklı alanlara doğru kaymış, Konya özellikle sanayi alanında gelişerek Anadolu’nun güçlü sanayi kentlerinden birisi haline gelmiştir. Organize sanayi bölgesi büyümeye devam ederken bölge içinde birçok cami yapıl ...Daha fazlası

Erişime Açık

Soylulaştırmaya Karşı Toplumsal Bir Çözüm: Villa Victoria

ŞAHİN, Ali | HATİPOĞLU ŞAHİN, Betül

İlk olarak Ruth Glass tarafından 1964 yılında ortaya konulan “soylulaştırma” kavramı, örnek uygulamalarını bu yıllardan itibaren çeşitli ülkelerde vermiştir. İlk uygulama Londra’nın işçi mahallelerindeki konutların orta ve üst sınıf tarafından satın alınması ve mevcut konutların yıkılıp yerine lüks konutların yapılarak bölgenin sosyal karakterinin değişmesiyle ortaya konulmuştur. Özellikle sosyoloji, mimari ve şehir planlama disiplinlerince tartışılan kavram, genel bir bakış açısıyla değerlendirildiğinde dönüşümün en temel göstergelerinden biridir. Bu noktada soylulaştırmanın bir sonucu olan y ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kentsel Dönüşüm Uygulamalarının Konya Kent Strüktürüne Etkisi

ŞAHİN, Ali

Kentsel alanlar ve yapılı çevre; fiziksel, ekonomik, çevresel ve fonk-siyonel bozulmalar gibi nedenlerle yerel ve merkezi yönetimlerin müdahalelerine açık hale gelmektedir. Kentsel tasarım ve kentsel dönüşüm uygulamaları şeklinde yapılan bu müdahaleler birçok kentte, kentin kendine özgü doku ve karakterinde büyük değişiklik-lere sebep olmaktadır. Bu noktada özellikle kentsel dokusu hızlı bir şekilde değişim gösteren kentlerden birisi olan Konya, bu çalışma kapsamında de-ğerlendirilmek üzere seçilmiştir. Konya; bir tarım kenti olsa da 1950’li yıllar sonrasında kırdan kente doğru hızlı bir göçe ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kerim Çınar'la Bir Tasarım Deneyimi: Konya Organize Sanayi Camisi

Şahin, Ali

Prof. Dr. Kerim Çınar ile yaklaşık 1,5 sene üzerinde çalıştığım Konya Organize Sanayi Camisi projesi benim için farklı bir deneyim oldu. 2015 yılı sonunda başlayan ilk eskizlerden, bütün tasarım sürecinde ve uygulama projelerinde bulunduğum bu süreç; projenin başlangıç aşamasından itibaren, mimarın rolünü, işverenle ilişkilerini ve projenin başlangıç noktasından geldiği son durumu belgelemesi açısından önemli bir kaynak olacaktır. Prof. Dr. Kerim Çınar’ın müellif, benim ise mimar olarak görev aldığım projede kendisiyle planlama ve tasarlama eyleminde bulunmak oldukça öğretici ve tecrübe edindi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Examining The Use Of Voronoi Diagrams In Architecture On A Student Project

ŞAHİN, Ali | HATİPOĞLU ŞAHİN, Betül

Inspiration from nature in the design process is a very widely used method. Architects and designers take advantages of aesthetic features and structural systems of the objects found in the nature. Voronoi diagrams also known as Voronoi tessellations emerge at different scales in nature’s cell structures, honeycomb and animals fur patterns. Architects and designers use this diagram to obtain a more organic looking design, rather than imitate directly from nature. The Voronoi diagram is a mathematical formula used in many scientific fields and use of that goes as far as Descartes. The Voronoi d ...Daha fazlası

Erişime Açık

Experiencing The Place, Experimental Learning At Architecture Studio 4

DEMİRKAN, Özlem | ŞAHİN, Ali

This study aims at presenting the study of experiencing place conducted with undergraduates studying architecture within the scope of the course of Architecture Studio 4. The undergraduates were asked to design a culture street in their campus. They were assigned to design 40 rooms for faculty members, 10 rooms for student clubs and societies, book selling space and seminar hall for 50 people. Before the design, an experiential study with design area and users was set up with undergraduates. The undergraduates were separated into two groups. They were given 45 minutes. They moved as groups in ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms