- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
This study was conducted to reveal parental views on the effects of intelligence games taught in primary schools on children and to examine their awareness of these practices. The study group is composed of the parents (N=183) of the children who attend the 5th and 6th classes of elementary schools and who take the IQ Games elective course. In this qualitative study using case study design, an interview form consisting of open ended questions developed by researchers was used. In the interviews, it was questioned whether the intelligence games contributed to the child's cognitive, social and e ...Daha fazlası
The aim of the study is to determine the psychosocial problems of adolescents living in a single-parent family. He evaluated the feelings and thoughts of the youth about their parents and their psycho-social support needs were revealed. In this research, interview form was applied. Open-ended survey questions and in-depth interview techniques were used. Interpretation of the research data was carried out through semi-structured interviews. Participants define their parents as unhappy, sad and aggressive parents who have a feeling of incompleteness because they do not have a partner and who can ...Daha fazlası
Amaç: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuDEHB teşhisi konmuş çocukların ebeveynlerin çocuğa yönelik tutumları ile demografik değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Araştırmanın evrenini DSM-IV TR ölçütlerine göre DEHB tanısı konmuş 6-12 yaşındaki çocukların ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırma Ocak 2018–Mayıs 2018 tarihleri arasında deney grubunda 119, kontrol grubunda 107 ebeveyn ile birlikte yapılmıştır. Veri değerlendirme aracı olarak Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği-PARI kullanılmıştır. Etik Kurul onayı alınmıştır. Veriler bilgisayar ortamında tanımlay ...Daha fazlası
Background: Teacher-led nutrition education is a practical method for informing children about healthy eating at an early age. Commonly reported teacher barriers include self-efficacy and use of teaching methods. Objective: This study is the first to evaluate preschool teachers’ self-efficacy in teaching nutrition and their preferred teaching methods. Material and Method: Researchers recruited preschool teachers from 133 preschools in Konya. At the baseline, teachers were asked to provide demographic information, including their age, sex, level of education, teaching experience, previous invol ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.