Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 9 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Deri Ayakkabı Ürün Grubuna Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

TANER, İbrahim

Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin her alandaki refah seviyesi ekonomik kalkınmalarıyla doğru orantılıdır. Bu ekonomik kalkınma dengeli, devamlı ve başarılı olan dış ticaretten geçer. Gelişmiş ülkelerin uluslararası pazarlardaki yaptıkları ticari işlemler bunu kanıtlar niteliktedir. Tüm ülkeler tarafından teşvik edilen ihracatın ise ülke ekonomilerine birçok olumlu etkisi vardır. Rekabetin kırıcı olduğu olduğu uluslararası pazarlarda en fazla ihracat yapan ülkeler arasında 31. sırada yer alan Türkiye'nin, 2023 yılı stratejik hedefleri doğrultusunda 500 milyar dolar ihracat rakamına ulaşma v ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çikolata Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

ZENGİN, Muhammed Emre

Günümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve üretimde kullanılacak ara malların temininde döviz sıkıntısıyla karşılaşılmaması için mutlaka başvurulması gereken bir unsur durumundadır. İhracatın etkili bir şekilde yapılabilmesi için ise ihracat pazarlamasına yönelik stratejilerden ve hedef pazar analizlerinden faydalanılması gerekmektedir. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, konunun eksiksiz açıklanabilmes ...Daha fazlası

Erişime Açık

Süt Tozu Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

ZENGİN, Betül

Dünya ekonomisi gün geçtikçe küreselleşmeye devam etmektedir ve bu küreselleşen ekonomide işletmeler uluslararası pazarlara girme ve sürekliliğini sağlamak için çaba sarf etmektedir. Uluslararası pazarlara girmenin yolu ise genellikle ihracat olmaktadır. İşletmeler için ihracat; ulusal pazarlarda faaliyette bulunularak, potansiyel hedef müşterilerin tespit edilip bu müşterilere mal satılması ve ürünlerin ulaştırılmasıdır. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. ,Biz bu çalışmada, ikincil veriler kullanılarak süt sektöründe süttozu dalını Dünyad ...Daha fazlası

Erişime Açık

KOBİ'lerin İhracat Faaliyetlerinde Karşılaştıkları Sorunların İhracat Performansına Etkileri: Konya Tarım Makineleri Sektöründe Bir Araştırma

DEMİREL, Fatma

Küreselleşme ile birlikte uluslararası ticaret günümüzde oldukça kolaylaşmış ve hızlanmıştır. İhracatın verimli sonuçlarından faydalanmak isteyen ülkeler bu yönde yasal düzenlemeler yapmakta ihracat yapmak isteyen işletmelere kolaylıklar göstermektedirler. Bu kapsamda ihracat faaliyetleri ile ilgilenen Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) de küresel ekonomide ihracatın önemini iyi bilmektedirler. Ancak, ekonomik anlamda oldukça avantajları olmakla birlikte, bu alandaki teorik gelişmeler uygulamadaki gelişmelere uymayabilmektedir. Bu süreçte ihracat faaliyeti gerçekleştiren işletmelerin çok ...Daha fazlası

Erişime Açık

Yeşil Pazarlama Stratejileri: Dünyadaki ve Türkiye'deki Örnek Uygulamaların Karşılaştırılması

KOCAŞAHİN, Sıddıka Beyza

Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün ve hizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlama anlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanır olmuştur. Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretip satmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, son kullanımından atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faal ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye'nin Avrupa Birliği ve Şangay İşbirliği Teşkilatı Ülkeleri İle Ekonomik Entegrasyonu: Bir Kümeleme Analizi (2000-2018)

SALUR, Recep

Özellikle 1945 yılında sonra dünyada görülen ticaret serbestleştirme eğilimleri sonucunda hem global hem de bölgesel anlamda birçok ekonomik entegrasyon oluşturulmuştur. Ülkeler bu ekonomik entegrasyonlar ile birbiri arasındaki tarife ve tarife dışı engellerini kaldırmayı ve üretim faktörlerinin serbest bir şekilde hareket etmesini sağlamayı hedeflemektedir. Bu ekonomik entegrasyonlardan en başarılısı Avrupa Birliği'dir. Yaklaşık yarım yüzyıldır birliğin bir üyesi olmak için uğraşan Türkiye, son zamanlarda bu hedefinden uzaklaşmış görünmektedir. Hem Avrupa Birliği hem de Türkiye birbirini yükü ...Daha fazlası

Erişime Açık

Döviz Kuru ve Dış Ticaret İlişkisinin Belirlenmesi: Türkiye Üzerine Bir Analiz

KIYAK, Özgür

Ülkelerin ekonomik anlamda refahını arttırmada dış ticaret çok önemli bir yere sahiptir. Bu bağlamda ülkeler, karşılıklı olarak dış ticaret yaparken döviz kurlarında meydana gelebilecek değişiklikleri dikkate almaktadır. Döviz kurundaki meydana gelebilecek dalgalanmalar ülkelerin dış ticaret dengesini etkilemektedir. Diğer bir deyişle, yerel paranın değer kazanmasıyla ülke içindeki ihracat artmakta, ithalat ise azalmaktadır. İlgili husus dikkate alındığında, döviz kuru ve dış ticaret konusu araştırmacılar tarafından ilgi görmektedir. Bu çalışmada döviz kuru ve dış ticaret arasındaki nedenselli ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Pazarlamasında Uluslararası Pazar Araştırmasının Önemi ve İhracat Performansına Etkisi: Tarım Sulama Sektöründe Bir Uygulama

KESKİN, Mustafa Samet

Bu projenin amacı, ihracatçı firmalara, sağlıklı ihracat bilgilerinin temini ve bu bilgilerin etkin bir şekilde kullanımına yardımcı olarak ihracat faaliyetlerinin ve yararlandıkları bilgi kaynaklarının performanslarını artırmaları hedeflenmektedir. Spesifik olarak, araştırma hedefi, ihracat Pazar araştırmasının, bilgi türlerinin, ihracat araştırma yöntemlerinin ve ihracat bilgisinin şirket içinde nasıl kullanıldığının ihracat şirketi performansının ölçülmesi üzerindeki etkilerinin, ihracat satışlarının, ihracat artışının ve ihracat karlılığının belirlenmesidir. Araştırma, şirketlerin ihracat ...Daha fazlası

Erişime Açık

Zeytin Yağı, Ayçiçek Yağı ve Mısır Yağı İş Kollarında Türkiye’nin Uluslararası Rekabetçilik Analizi; Sözü Edilen İş Kollarına Yönelik Bir Pazar Araştırması

TOSUN, Hasan

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte farklı ülkelerde yaşayan ve farklı kültürlere sahip olan insanlar arasında iletişim son derece kolaylaştı. Bu durum farklı ülkelerdeki daha çok şirketin birbirini tanımasına ve uluslararası ticaretin gelişmesine katkıda bulunarak şirketler arası rekabeti üst seviyeye taşıdı. Bu durumda uluslararası pazarlama terimi daha büyük bir önem kazandı. Uluslararası pazarlamada başarılı işletmeler, rekabette üstün konuma gelerek ülkelerinin gelişimine ciddi katkıda bulunurlar. Türkiye'nin en önemli sektörlerinden birisi de bitkisel yağ sektörüdür. Düşük ithalat ve yüks ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms