Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 10 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Konya’daki Girişimci Kadınların Sosyal Medya Kullanımları Araştırması

SELVİ, Şeyma

Günümüzde yaşanan bilimsel ve teknolojik gelişmeler, internet teknolojilerinin de hızla ilerlemesine sebep olmuştur. Bu gelişmeler neticesinde sosyal medya araçları da hayatımızdaki yerini almıştır. Yaşanan gelişmeler, rekabette de önemli değişikliklere yol açmıştır. Medya ve teknoloji ilerledikçe, girişimciler geleneksel medya araçlarıyla pazarlama yapmakla yetinmemiş, sosyal medya pazarlamasına adım atmıştır. Girişimcilerin pazarlama amacıyla sosyal ağları tercih etmesinin sebepleri ise reklam maliyetinin düşük olması, tüketicilerle doğrudan iletişime geçip sorunlarına hızlı yanıt verebilme, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları Yönetiminde Kullanımı, Konya Örneği

ALTAN TEKİN, Rabia

İnsan kaynakları yönetimi işletmeler için oldukça önemli bir unsur halini almıştır. Günümüz yoğun rekabet dünyasında mevcut pazar alanında diğer işletmelerden geride kalmak istemeyen işletmeler kurumsallaşarak insan kaynakları yönetimine ciddi yatırımlar yapmaktadır. İnsan kaynakları yönetiminin ise öncelikli fonksiyonu işletmeler için personel işe alma olsa da iş akışına yeni dahil edilen bireylere ve mevcut çalışanlara eğitim vermek, oryantasyon sürecini tamamlamak, ücretlendirme gibi mal ve hizmet üretiminin devamlılığını sağlayacak en önemli fonksiyonları kapsadığını da belirtmek mümkündür ...Daha fazlası

Erişime Açık

Fiziki Mekanın Meta Evreni İçin Fotogrametri İle Dijitalleştirilmesi

ULUSOY, Ali Saithan

Günümüzde neredeyse tüm dünya tarafından kullanılmakta olan sosyal medya platformu, yakın zamanda büyük bir yenilik olan Meta evren ile dönüşüm geçirmiştir. Bu yenilik, ünlü bir sosyal medya uygulaması olan Facebook şirketinin kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg ‘ün şirketin yeni ismini Meta olarak duyurduğu açıklamasıyla ilerleme ve hız kazanmıştır. Günden güne popülerleşen meta evren platformu, mimarlık dahil pek çok alanda potansiyeller barındırmaktadır. Özellikle bu çalışma kapsamında tariflenen yöntemin meta evren entegrasyonu gerçekleştirilen mimari mirasın, korunması ve gelecek nesillere ...Daha fazlası

Erişime Açık

Evli Bireylerde Kişilik Özellikleri ve Sosyal Medya Kullanımının Evlilik Uyumuna Etkisi

ERSÖZ, Şüheda

Bu çalışmanın amacı, evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmaktır. Bununla birlikte katılımcıların evlilik uyumlarının cinsiyet, yaş, çocuk, çalışma durumu ve bulundukları konum gibi sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada evli bireylerin kişilik özellikleri ve sosyal medya kullanımının evlilik uyumuna etkisini araştırmak üzere Türkiye genelinde 18-60 yaş arası evli bireylere Demografik Bilgi Formu, Çift Uyum Ölçeği, Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu ve Beş Faktör Kişilik Öl ...Daha fazlası

Erişime Açık

İşçinin Sosyal Medya Kullanımının İş Sözleşmesinin Feshine Etkisi

ELMALI, Gizem

Son dönemde hızla gelişen dijitalleşme ile sosyal medya, toplumun sıklıkla kullandığı bir sanal ortam haline gelmiştir. Sosyal medya, günlük hayatın her alanında olduğu gibi çalışma alanında da oldukça geniş yer tutmaktadır. Çalışma hayatında internet ve sosyal medya sayesinde güncel bilgilerden haberdar olmak, hızlı ve aktif şekilde iletişim kurabilmek mümkün olmaktadır. Buna karşın işçinin işle ilgili olmayan sosyal medya kullanımı başka deyişle sanal kaytarma, işçinin işe yeterince zaman ayırmaması ve işini özenle yerine getirmemesine yol açabilmektedir. İşçinin sosyal medya paylaşımları da ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medya Bağlamında Aldatma

TECER, Hatice

Bu araştırmada gün geçtikçe artan sosyal medya kullanımının, çiftlerin aldatma eğilimleri üzerine etkileri incelenmiştir. Bunun yanı sıra sosyal medya bağımlılığının ve aldatma eğiliminin, cinsiyet, gelir düzeyi, hayata bakış açısı, eğitim durumu, çocuk sayısı gibi bir takım değişkenler arası ilişkileri de araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni; Konya ili merkez Selçuklu, Meram ve Karatay ilçelerinde yaşayan 18-50 yaş grubu 60 kadın ve 60 erkek olmak üzere toplam 120 bireyden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, evreni temsil gücünün yüksek olması adına 30 evli, 30 nişanlı 30 sevgili ve ...Daha fazlası

Erişime Açık

COVID-19 Pandemi Sürecinde Artan Sosyal Medya Kullanımının Aile İçi İletişime Etkisi

DEMİREL, Merve

Covid-19 21.yy’da gerçekleşmiş olan en büyük salgındır. Bu salgın sürecinin, bireylerin yaşamlarına sıhhat esas olmak şartıyla çok fazla tesiri olmuştur. Bu tesirler her bireyi farklı etkilemekle birlikte, alınan çeşitli önlemler sonucunda aileye de ciddi anlamda tesir etmiş ve çeşitli problemler ortaya çıkmıştır. Bu salgın döneminde dikkat çeken konulardan birisi de aile bireylerinin bu durumdan nasıl etkilendikleridir. Çünkü bu dönemde uygulanan yasaklara bakıldığında en güvenli alanın ev olduğuna dair önlemler alınmıştır. Bu süre zarfında insanların evde geçirdikleri süre artmıştır. Buna ba ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medya Kullanımı, Fomo ve Lüks Tüketim Eğilimi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

SARI, Fatma Hazal

Sosyal medya, çift yönlü etkileşime dayanan, kullanıcıların paylaşımlarda bulunduğu, güncel olayları takip ettiği platformları kapsayan bir alandır. Günümüzde sosyal medya kullanımının artması pazarlama faaliyetlerinin de sosyal medya platformlarında yürütülmesine olanak sağlamıştır. Çalışmanın konusunu, üniversite öğrencilerinin sosyal medyada geçirdikleri süre, sosyal medyaya yönelik tutumları, gelişmeleri kaçırma korkusu olarak tanımlanan FoMO ve lüks tüketim eğilimleri oluşturmaktadır. Günümüzde sosyal medyanın özellikle genç nüfus tarafından yoğun bir şekilde kullanılması, üniversite öğre ...Daha fazlası

Erişime Açık

Konya İlinde Yaşayan 25-34 Yaş Arası Genç Yetişkin Bireylerin Twitter’da Siyasal Katılım Davranışlarının Değerlendirilmesi

BESEREK, Sema Nur

Bu çalışmanın amacı, Konya ilinde yaşayan 25-34 yaş arası genç yetişkin bireylerin Twitter platformunda gerçekleştirmiş oldukları siyasal katılım davranışlarını incelemektir. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini Konya il merkezindeki merkez ilçeler oluşturmaktadır. Çalışma evreni içinde yer alan Konya il merkezinde yaşayan, 25-34 yaş arası ve Twitter platformunu kullanan 253 katılımcı kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, katılımcıların Twitter’da siyasal katılım davranışlarını ölçmek için Twitter’da Siyasal Katılım Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıları ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medyanın Aile İçi İletişime Etkisi

YILMAZ, Gülşah

Sosyal medya aracılığıyla iletişim, aile etkileşimleri de dahil olmak üzere modern yaşam tarzlarını ve ilişkileri karakterize etmektedir. Bu araştırma, sosyal medya kullanımının aile ilişkilerine ve iletişime etkisini araştırmaktadır. Araştırmada öğrencilerin aile ilişkilerinin sosyal medya kullanım düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amaçlandığından betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, nicel bir araştırma olup veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. 18 maddeden oluşan Sosyal Medya Ölçeği ve 60 maddeden oluşan Aile değerlendirme ölçeği kullanı ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms