Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 20 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 20 Adet 0.002 sn
EnstitülerKTO Karatay Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
Erişime Açık

Türkiye’de Grafik Tasarımcıların Tasarım Sürecinde Sürdürülebilir Ve Çevreye Duyarlı Tasarıma Yönelik Tutumları

BÜYÜKÇAKILCI, Ahunur

Gittikçe artan dünya nüfusuyla beraber tüketimin artması ve bilinçsiz kullanıma bağlı olarak yenilenemez kaynaklar azalmaktadır. Hızla artan tüketim ve doğal kaynakların azalması bir noktada ekolojik dengenin bozulmasına yol açmaktadır. Bundan dolayı yaşayan her canlının, yaşamını devam ettirebilmesi için doğayla olan bağlarını düzenlemesi gerekliliği doğmaktadır. Sürdürülebilirlik kavramı, doğal kaynakların gelecek nesillere aktarılması, üretimde sürdürülebilirlik, kaynakların etkin kullanımı, ve sürdürülebilir gelişimi ifade etmektedir. Her alanda var olan sürdürülebilirlik zincirinin devamı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Emre Tan'ın Resimlerinde Modern Sanat Akımlarının Etkisi, Grafik Ve İllüstratif Ögeler

DURGUTLUOĞLU, Süleyman

19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl başlarında; Arts and Crafts hareketi ile temelleri atılan çağdaş grafik tasarım anlayışı, modern sanat hareketleri ile şekillenmiş; Bauhaus’ta temel prensipleri oluşmuş ve evrensel bir nitelik kazanmıştır. Türkiye’de ise Cumhuriyet’in kuruluşu ve ardından yapılan reformlarla gelişmeye başlayan grafik sanatların günümüzdeki koşulları, 70’li yıllarda gerçekleşen ekonomik ve teknolojik yapılanmalarla oluşmuştur. 1970 ve sonrası dönemde grafik sanatı kavramı, yerini grafik tasarıma bırakmış ve çağdaş anlamda grafik tasarım ürünleri verilmeye başlanmıştır. 80’li yılla ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kinetik Tipografinin Film ve Dizi Jeneriklerinde Kullanımı ve Bir Jenerik Uygulaması

MÜEZZİNOĞLU, Betül

Tipografi, yazının bir düzen içinde boyutlandırılması, basılı hale getirilmesi sürecini kapsar. Açık ve anlaşılır iletişim tipografinin olanaklarına bağlıdır. Yazıyı oluşturan karakterin seçimi, harflerin dış ve iç boşlukları, birbirlerine oranı, zemin ve değer ilişkileri, algılamadaki önemli etmenlerdir. Kavram olarak deneysel tipografi modern çağın gereksinimleriyle harmanlanarak, hareketli yazının temellerini oluşturmuştur. Yazı biçimsel bir değişkenliğe uğrayarak İki boyutlu görüntülerin ardından üçüncü bir boyut ile daha etkili hale gelmiştir. Bu değişkenlik medya uygulamalarına da yansım ...Daha fazlası

Erişime Açık

Reklamlarda Kadın imgesi: Son On Yılda Basın İlanlarında Kadınlara Yönelik Reklamların Göstergebilimsel Analizi

ŞENDAL, Büşra

Reklamlar, belirli işletmeler aracılığı ile hedef kitle ile ürünü buluşturan iletişim aracıdır. Reklamcılığın amacı ürünleri hedef kitleye gösterebilmek ve satın almaya teşvik etmektir. Geçmişten günümüze kadar sanayileşmenin ve endüstrinin gelişimi ile reklamcılığın amacı ürün bilgisi vermek yerine, hedef kitlenin duygu ve arzularıyla ikna etmeye çalışmaktadır. Erkek egemen toplumun reklamlar üzerinde duygularını “kadın imgesi” kavramıyla gerçekleştirmektedir. Reklamlar üzerinde kadın psikolojinin de duyguları; reklamı yapılan ve sunulan imgeye benzeyebilmek, güzel olabilmek adınadır. Reklamc ...Daha fazlası

Erişime Açık

David Carson’ın Tasarımları Bağlamında Yapıbozum Tipografi İlişkisi

TERZİ, Muhammet Furkan

Teori ve uygulama birlikteliğinin doğru sonuç verebilmesi için teori altyapısının doğru kavranması gerekmektedir. Bu araştırmada Cezayir asıllı Fransız felsefeci Jacques Derrida’nın yapıbozum yönteminin daha doğru anlaşılabilmesi adına Modernizm, Postmodernizm, yapısalcılık ve postyapısalcılık kavramları makul bir ayrıntı düzeyinde irdelenmiştir. Tipografi salt olarak metin düzenlenmesi işlevinin ötesinde anlamın inşasını mümkün kılmaktadır. Bir görsel iletişim sanatı olan grafik tasarım ve bir okuma ve sorgulama yöntemi olan yapıbozumun birlikteliği tipografinin okunurluk ilkesinde açığa çıkm ...Daha fazlası

Erişime Açık

Karikatürize Edilmiş Afişlerdeki Nesnelerin Anlamları

PAPAĞAN, Şerife Betül

Tasarım, insanın her anında ve daima yanında olan sözlü iletişimin yanı sıra görsel açıdan da destek sağlayan bir iletişim unsurudur. Tasarım, yer aldığı her ortamda iletişimi güçlendiren bir olgu olarak bulunur. Bu bağlamda tasarım açısından güçlü olan işlerin, izleyen ve aktarıcı arasında iletişim olanaklarını güçlendirdiği söylenebilir. Film afişlerinde yer alan tasarımların dikkat çekici olması ve izleyiciyi etkilemesi beklenmektedir. Afiş tasarımında kullanılan her bir öğe ve unsur izleyiciye bir dönüt olarak iletilmektedir. Karikatürize edilmiş afişlerdeki nesnelerin anlamları tasarım aç ...Daha fazlası

Erişime Açık

Anadolu Selçuklu ve Osmanlı Dönemi Geleneksel Süsleme Motiflerinin Günümüz Ambalajlarına Yansıması

DURSUN, Havvanur

Tarih boyunca insanoğlu istek ve ihtiyaçlarına yönelik eylemlerde bulunmuş ve bu eylemler sonucunda yeni, farklı ve uygulanabilir çalışmalar ve buluşlara imza atmıştır. Geride pek çok sanat eserleri ve yapıtları bırakarak, tarihi günümüzde de yaşanır kılmışlardır. Sanat kavramı içerisinde gelişen ve birçok farklı alanları içerisine alan grafik tasarımda tarihimizin birer yansıması olarak ve günümüz sanatçılarının kaynak olarak kullandığı geleneksel sanatlarda motif süslemelerinin ambalaj tasarım alanında kullanımı oldukça yaygınlaşmıştır. Ambalaj yüzeylerinde geleneksel süsleme motiflerinin ku ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dijital Oyun Karakteri Tasarımında At Figürü

LİMON, Furkan

At, Türk kültüründe büyük bir değere sahiptir. Türkler atı evcilleştiren ilk millettir. Aynı zamanda atın tüyünden, sütünden ve etinden yararlanmışlardır. Türklerde at, bir er için savaş meydanında arkadaş ve dost manasına gelmiştir. Atı etkin bir şekilde sosyal ve ekonomik hayatlarında kullanmaları göçebe kültürün doğmasına sebep olmuştur. Bu sebeple birçok destana ve mitolojiye konu olmasıyla bilinen atlar, ana karakterlere yardım ederek onlara yol göstermiştir. Türk mitolojisinde adı geçen atlardan bazıları; konuşabilen (Ciren), boynuzlu (Kilin) ve kanatlı uçabilen (Tulpar)’dır. Türk sanatç ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Sorumluluk Projesi Kapsamında Siber Zorbalık Konulu Afiş Tasarımlarına İlişkin Öğrenci Görüşleri

ÖZDAĞ, Semiha

Siber zorbalık, günümüzde çok fazla bilinmeyen bir taciz türüdür. Toplumun büyük bir kısmı, çoğu zaman sosyal medya mecralarından bu zorbalığa maruz kalmaktadır. Bu araĢtırma, maruz kalınan siber zorbalığa karĢı koyabilmeyi ve toplumu bu konu hakkında bilinçlendirebilmeyi sosyal sorumluluk edinmiĢtir. Bilinçlendirmek adına siber zorbalık konusu bir grafik tasarım ürünü olan afiĢlerle ele alınmıĢtır. Sosyal sorumluluk edinilen siber zorbalık konusu için farkındalık yaratmak adına sosyal sorumluluk projeleri katkı sağlamaktadır. Sosyal sorumluluk projeleri hiçbir kâr amacı gütmeden topluma deste ...Daha fazlası

Erişime Açık

Bilimsel İllüstrasyon ve Minyatür İlişkisinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi

ÖZBALCI, Necla

Araştırmada, bilimsel yönden anlatımcı ve işlevsel nitelikler taşıyan minyatürlerin, işlevsel ve metne yardımcı resimler olarak tanımlanan illüstrasyon pratikleriyle etkileşimleri, biçim ve içerik açısından benzerlik ve farkındalıklarının görsel açıdan incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, bilimsel betimlemelere yer verilen minyatürler ile aynı amaçla kullanılan illüstrasyonların farklılık ve benzerlikleri odağa alınarak, görsel içerik analizi yöntemiyle yorumlamalara gidilecektir. “Bilimsel İllüstrasyon ve Minyatür İlişkisinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi ” başlıklı bu araştırmada ...Daha fazlası

Erişime Açık

Studyo Ghıblı Animasyonları Afişlerinin Panofsky Yöntemine Göre İncelenmesi

ERGUN, Ayşe

“Studyo Ghibli Animasyonları Afişlerinin Panofsky Yöntemine Göre İncelenmesi” başlıklı tezde ünlü Japon animasyon stüdyosu Studyo Ghibli’nin animasyon filmlerinin afişlerini Panofsky yöntemiyle biçim - içerik yönünden analiz etmek amaçlanmaktadır. Panofsky yöntemi, görsel kültürün sembolik anlamlarını ve görsel imgelerin derinlikli anlamını keşfetmek için kullanılan bir analiz yöntemidir. Bu tezde, Studyo Ghibli’nin popüler animasyonlarından seçilen 10 adet afiş, Panofsky yöntemi kullanılarak incelenir. Bu yöntem, afişlerdeki görsel unsurların içerdiği sembolik anlamları ortaya çıkarmayı hedef ...Daha fazlası

Erişime Açık

Grunge Stil Tipografik Tasarımlara Göstergebilimsel Bakış: Davıd Carson Tasarımlarından Örnek Çözümlemeler

VAPUR, Zinnur

Modern sanat akımları, 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkarak grafik tasarım ve görsel iletişim üzerinde önemli bir etki yaratmış ve yeni tipografik anlatımın temellerini atmıştır. Yeni tipografi olarak da bilinen Uluslararası Tipografik Stil veya İsviçre Stili, 1950'ler ve 1960'lar döneminde ortaya çıkmış bir tasarım yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, netlik, basitlik ve akılcılığa odaklanma prensipleriyle karakterize edilmiştir. 1960'ların sonlarında çeşitli grafik sanatçıları tarafından sözel ve görsel uyumları temel alan alternatif modellerin önünü açan bir dizi tipografik deneme gerçekleştirmişti ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms