Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 6 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Uygulanan Mutfak Becerileri Eğitiminin Çocukların Yaratıcılık Düzeylerine Etkisi

CAYNAK, Sebahat

Bu çalışmada, okul öncesi dönem çocuklarına uygulanan mutfak becerileri eğitiminin çocukların yaratıcılık düzeylerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında 2022-2023 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Esenyurt ve Büyükçekmece ilçelerinde bir anasınıfı ve iki anaokulunda 32’si deney, 31’i kontrol grubu olmak üzere toplam 63 öğrenci yer almıştır. Araştırma kapsamında verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen “Genel Bilgi Formu” ve “Torrance Yaratıcı Düşünme Testi” Şekilsel Form A ve B kullanılmıştır. Torrance Yaratıcı Düşünm ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ebeveynlerin Çocuklarını İhmal Etmeleriyle İlgili Tutumlarının Çocukların Çizdikleri Resimlere Yansımasının Değerlendirilmesi

AÇÖLDÜM, Tuğba

Bu araştırmanın temel amacı; ebeveynlerin çocuklarını ihmal etmeleriyle ilgili tutumlarının çocukların çizdikleri resimlere yansımasının değerlendirilmesidir. Bu temel amaç doğrultusunda çocukların demografik değişkenleri ile ebeveyn ihmali arasındaki ilişki değerlendirilmiş, aynı zamanda çocukların akademik başarı durumları ve genel ihmal görüntülerinin öğretmenler tarafından sözel değerlendirilmesi sağlanmıştır. Çocuklara Çok Boyutlu İhmalkâr Davranış Ölçeği uygulanarak, çocukların kendi anne ve babalarının ihmal davranışlarını algılamaları incelenmiştir. Bu araştırma karma araştırma yöntemi ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Bulunan Ergenlerin Ebeveynlerinin İhmalkârlık Boyutlarının İncelenmesi

EMİNOĞLU, Hanife

Bu araştırmanın amacı; dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bulunan ergenlerin ebeveynlerinin ihmalkârlık boyutlarının incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bulunan 10-14 yaş arasındaki ergenler oluşturmuştur. Araştırmanın hedefleri doğrultusunda verilere ulaşmak amacıyla çalışma grubundaki bireylerin demografik değişkenlerinin belirlenmesi için Demografik Bilgi Formu; Çok Boyutlu İhmalkâr Davranış Ölçeği ve Çocuklar için (10-14 yaş grubu) Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Ken ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ergenlerdeki Dikkat Eksikliği ve Dürtüsellik Özelliklerinin Sosyal Kaygılarına Etkisi

OZAN, Aybüke

Bu araştırmanın amacı; ergenlerdeki dikkat eksikliği ve dürtüsellik özelliklerinin sosyal kaygılarına etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini yaşları 12 ile 18 arasında toplam 279 katılımcı oluşturmaktadır. Temel amaç doğrultusunda bu çalışmada ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya dahil olma kriterleri 12-18 yaş aralığında olmak, özel gereksinimli olmamak, araştırmaya katılmaya gönüllü olmak olarak belirlenmiştir. Ergenlerdeki dikkat eksikliği ve dürtüsellik özelliklerinin sosyal kaygılarına etkisinin incelenmesi amacı ile yapılan bu araştırmada “Demografik Bilgi Formu”, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sağlık Kurumlarında Çalışan Çocuk Gelişimcilerin Mevcut Durumu, Sorunları ve Çözüm Önerilerine İlişkin Görüşleri

ÖZADIR, Edanur

Bu araştırmanın temel amacı; sağlık kurumlarında çalışan çocuk gelişimcilerin mevcut durumu, sorunları ve çözüm önerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye genelinde sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerdir. Çalışma grubunun belirlenmesi amacıyla farklı illerdeki sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilere dijital yollarla ulaşılmış; araştırmanın kapsamı ve içeriği konusunda detaylı bilgi sunulmuş; araştırmaya katılma konusunda gönüllü olan çocuk gelişimcilerden veriler elde edilmiştir. Veri ...Daha fazlası

Erişime Açık

İlkokul Dönemindeki Çocukların Eleştirel Düşünme Eğilimleri İle Çocuk Hakları Konusundaki Bilinç Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

BİLGİN, Ayşe Sena

Bu çalışma, ilkokul 3. ve 4.üncü sınıfta öğrenim gören çocukların eleştirel düşünme eğilimleri ile çocuk hakları konusundaki bilinç düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik, ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Konya merkez ilçelerinde ilkokul 3. ve 4.üncü sınıfta öğrenim gören, herhangi bir özel gereksinimi bulunmayan çocuklardır. Bu bağlamda araştırmanın örneklemi ‘uygun örnekleme’ yoluyla seçilerek oluşturulmuştur. Veri toplanması sürecinde, çalışma grubuna “Demografik Bilgi Formu”; “Çocuk Hakları Ölçeği” ve “İlkokul Öğrencileri İçin Eleştirel Düşünme Eği ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms