- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Günümüzde yabancı dil bilmenin önemi her geçen gün artmaktadır. Ülkemizde yabancı dil dersleri ilkokulda başlayıp, yükseköğretime kadar devam etmesine rağmen yabancı dil eğitiminde istenilen başarının elde edilememesi beraberinde yabancı dil eğitiminde kalite sorununu ortaya çıkarmaktadır. Bir kişinin yabancı dil bilmesi o kişiye her zaman olumlu bir değer kazandırmaktadır. Özellikle ülkemizde, bireyin yabancı dil bilmesi onun iyi bir eğitim almış olduğunun göstergesi olarak görülebilmektedir. Çoğu zaman kişinin asıl aldığı eğitimi bile gölgede bırakan bu değer için kişiler yoğun bir zaman ve ...Daha fazlası
Kariyer insanların iş ve yaşam hedeflerine göre yönlendirilen ve çalıştıkları kuramlar tarafından yönetilen gelişim sürecindeki davranışları, tutumları ve duyguları içeren yaşam boyu süren bir çabadır. Kariyer planlaması, kişinin kendine ve hedeflerine yönelik bir anlayış geliştirmenin yanı sıra, iş dünyasında beklenen uyum için eğitim ve çalışma pazarları fırsatlarından ve engellerinden haberdar olmayı içeren ve sürekli yinelenen bir süreçtir. Bu araştırmanın amacı, kariyer kavramının ne olduğu, kariyer aşamaları, kariyer planlama ve öğrencilerin kariyer seçimini etkileyen faktörleri tespit e ...Daha fazlası
Günümüz dünyasında yaşanan sürekli değişim ve gelişim, firmaların sürdürülebilirlikleri açısından belirleyici bir unsur haline gelmiştir. Bu nedenle değişimlerin ve sürdürülebilirliklerin anahtarı olan bilginin; edinimi, yönetimi ve modelinin seçimi giderek önem ve popülerlik kazanan bir konu haline gelmiştir. Veri, enformasyon ve bilgi arasındaki hiyerarşisiyle birlikte nihai noktada bilgiye ulaşılması, sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayacak şekilde bilginin yönetimi, bilgi modelinin belirlemesi ve uygulamaya koyulması günümüz şartlarının bir gereği haline gelmiştir. Bu noktada ise yıllar ...Daha fazlası
Küreselleşme ile artan rekabetçi zorluklar, yerel pazarlarda rekabetin daha çok artmasına ve iç pazarın daralmasına neden olmaktadır. İç piyasanın daralması ve talebin yeterli olmaması sonucunda, ekonomide önemli bir yere sahip olan KOBİ’ler, faaliyetlerini sürdürebilmek ve stratejik hedeflerine ulaşabilmek için faaliyetlerini uluslararası alana taşımaktadırlar. Uluslararasılaşmaya karar veren KOBİ’ler, çoğunlukla daha az risk taşıması nedeniyle ihracatı tercih etmektedirler. Bu tercih, işletmelerin bir kısmı için bir zorunluluk, diğer bir kısmı için ise önemli bir büyüme fırsatı olarak görülm ...Daha fazlası
Zaman ve mekân kavramlarındaki değişiklik, doğal olarak şirketleri etkilediği kadarıyla kurum ve kuruluşları da etkilemektedir. Yaşanan bu hızlı değişime ayak uydurmak ise kurum ve kuruluşların varlığını devam ettirmesi ve etkin olarak çalışmalarına devam etmesi açısından oldukça önemlidir. Halkla ilişkiler kavramı da tam olarak burada devreye girmektedir. Yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak, tüm paydaşlarla birlikte faaliyetlere devam etmek ve kurumun kendini tanıtarak daha etkin bir faaliyet alanı oluşturması açısından önemlidir. Bu doğrultuda bu çalışmanın esas amacı, Konya’da bir vakıf ün ...Daha fazlası
Türkiye özelinde kadın işgücünün genel olarak görünümünü vermekle beraber kadın istihdamı ile ekonomik büyüme arasındaki uzun dönemli ilişkiyi ekonometrik analizlerle incelemek ve bu değişkenler arasındaki nedensellik ilişkisini ortaya çıkarmaktır. Within this scope, the main objective of this study is to overview the female workforce of Turkey and find long-term relationship between female labor work force and the country's economic growth by using ARDL cointegration tests and Error Correction model. Further the study aims to uncover the causal relationship between these variables.
MARKA SADAKATİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA KARAR SÜRECİ İLE İLİŞKİSİ: KONYA İLİ HAZIR GİYİM PAZARI ÖRNEĞİ Son yıllarda yaşanılan; hızlı nüfus artışı, yaşam standartlarının gelişimi, moda kavramının kişiler üzerindeki gücü, reklamların tüketim kültüründe etkili bir araç olarak kullanılması ve ürünlere kolay erişim sağlanması markanın önemini artırmıştır. Markaya verilen önemin artmasıyla birlikte işletmeler müşterilerini memnun edecek yöntemler bulma arayışına girmiştir. Tüketici sadakatini güçlendirmek isteyen firmalar kişilerin tutum ve davranışlarının özünde var olan sebepleri araştırma gereks ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.