Örgüt Kültürünün Kurumsal İmaja Etkisi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği

Dünya, her geçen gün teknolojinin, pandemi sürecinin, ekonomik dalgalanmaların etkisiyle değişken bir yapıya bürünmektedir. Dünyada meydana gelen bu değişimler bireysel anlamda insanı ve buna bağlı olan her şeyi etkilemektedir. Bu değişimler çalışanların, kurumların kültürlerine bakış açısından kurum imajına nasıl bir etki yaptığı konusunda araştırma yapmanın önemini ön plana çıkarmıştır. Bu araştırmada Konya ilinden seçilen bir vakıf üniversitesinin sahip olduğu, benimsedikleri kültürün, personelin kurum imajı üzerindeki bakış açısına etkisini ortaya koymaktadır. Yüksek öğretim düzeyinde eğitim veren bir kurum açısından örgüt kültürünün kurumsal imaja olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Böylece kuruma dair düzenlenmesi ve önem verilmesi gereken hususların üzerinde daha kolay durulabilecektir. Çalışmanın ilk bölümünde literatürde yer alan örgüt kültürü kavramı, örgüt kültürünün modelleri ve boyutları incelenmiş bunlara bağlı kavramlar açıklanmıştır. İkinci bölümünde imaj kavramı, kurumsal imaj, kurumsal imajın önemi ve bunlara bağlı kavramlar açıklanmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli açıklanarak bulgulara yer verilmiştir. Son bölümde ise araştırmanın sonuçları açıklanmış ve buna bağlı önerilere yer verilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
11
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
27 Nisan 2024 19:57
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Örgüt Kültürünün Kurumsal İmaja Etkisi: Bir Vakıf Üniversitesi Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
HAYMANALI, Betül
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Örgüt Kültürü
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İmaj
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kurumsal İmaj
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-02-25T07:29:33Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-02-25T07:29:33Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Dünya, her geçen gün teknolojinin, pandemi sürecinin, ekonomik dalgalanmaların etkisiyle değişken bir yapıya bürünmektedir. Dünyada meydana gelen bu değişimler bireysel anlamda insanı ve buna bağlı olan her şeyi etkilemektedir. Bu değişimler çalışanların, kurumların kültürlerine bakış açısından kurum imajına nasıl bir etki yaptığı konusunda araştırma yapmanın önemini ön plana çıkarmıştır. Bu araştırmada Konya ilinden seçilen bir vakıf üniversitesinin sahip olduğu, benimsedikleri kültürün, personelin kurum imajı üzerindeki bakış açısına etkisini ortaya koymaktadır. Yüksek öğretim düzeyinde eğitim veren bir kurum açısından örgüt kültürünün kurumsal imaja olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Böylece kuruma dair düzenlenmesi ve önem verilmesi gereken hususların üzerinde daha kolay durulabilecektir. Çalışmanın ilk bölümünde literatürde yer alan örgüt kültürü kavramı, örgüt kültürünün modelleri ve boyutları incelenmiş bunlara bağlı kavramlar açıklanmıştır. İkinci bölümünde imaj kavramı, kurumsal imaj, kurumsal imajın önemi ve bunlara bağlı kavramlar açıklanmıştır. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli açıklanarak bulgulara yer verilmiştir. Son bölümde ise araştırmanın sonuçları açıklanmış ve buna bağlı önerilere yer verilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5315
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms