Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 4 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 4 Adet 0.002 sn
Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Desteklenmesinde İki Farklı Yöntemin Karşılaştırılması

ŞEN, Hümeyra Nur

Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde iki farklı yöntemin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test deneysel model ile desenlenmiştir. Çalışma grubunu 5 yaş grubundan 60 çocuk oluşturmaktadır. 2 deney ve 1 kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada somut materyallerle eğitim alan 1. deney grubunda 20 çocuk, dijital materyallerle eğitim alan 2. deney grubunda 20 çocuk, okul öncesi eğitimine devam eden kontrol grubunda 20 çocuk yer almaktadır. Deney grubunda olan çocuklara eğitim programı 10 hafta, haftada 2 gün olar ...Daha fazlası

Süresiz Ambargo

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılık Becerileri İle Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ÖZDENGÜLSÜN, Saadet

Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocukların yaratıcılık becerileri ve çalışma belleklerinin; okul türüne, cinsiyete ve okul öncesi eğitim süresine göre arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Konya ili ve ilçelerindeki Millî Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı resmi anaokullarına, resmi anasınıflarına, özel anaokullarına ve özel anasınıflarına devam eden 60-72 aylar arasında normal gelişim gösteren, ebeveynlerinden onam alınan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Babaların Beslenmeyle İlgili Tutumlarının Güvenli Bağlanmaya Etkisi

BİRKANDAN, Tuğba

Okul öncesi dönemde çocukların sosyal ve duygusal gelişiminde ebeveynlerin tutumu çok önemlidir. Ebeveyn ile çocuğun kurduğu duygusal bağ, yaşam boyu devam etmektedir. Aynı zamanda ebeveyn, çocuğun beslenme gibi alışkanlıklarının gelişmesini de etkiler. Bu araştırmada amaç; okul öncesi dönemde çocuğu olan babaların beslenmeyle ilgili tutumlarının güvenli bağlanmaya etkisini incelemektir. Nicel bir araştırma olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklem grubu, basit rastgele örneklem ilkelerine uygun olarak belirlenmiştir. Okul öncesi eğitim kurumlarında öğrenim gören çocukların babaları, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Validity And Reliability Of Theory Of Mind Task Battery (Tomtb) For 3-5 Year Old Children

KELEŞ ERTÜRK, Canan | TEPELİ, Kezban

Bu araştırma 3-5 yaş çocukları için Zihin Kuramı Görev Bataryasının (TOMTB) geçerlik ve güvenirlik çalışması amacıyla yapılmıştır. Araştırma nicel araştırmalardan genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Konya İl Merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı anaokullarına devam eden 3-5 yaş grubunda 310 çocuk olışturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla Zihin Kuramı Görev Bataryası (TOMTB) ve Genel Bilgi Formu kullanılmıştır. Zihin Kuramı Görev Bataryası (TOMTB)’nın geçerlik çalışmaları için kapsam geçerliği (uzman görüşü) v ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms