Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 13 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Değer Temelli Pazarlama Bağlamında Türkiye Otomobil Sektöründe Üniversite Öğrencilerinin Genel Marka Değeri Algısı

GÜRBÜZER, Gökçe Bahar | BAYAZIT, Ateş

Günümüzde çok çeşitli sebeplerle bireylerin otomobil ihtiyacı artmakta bu da otomotiv sektöründe satışlara yansımaktadır. Sektörde yaşanan bu gelişmeden hangi markanın ne ölçüde pay alacağı ise büyük çoğunlukla işletmelerin yürütmüş oldukları pazarlama uygulamaları doğrultusunda şekillenmektedir. Günümüzde marka kavramı, firmaların ürünlerini tüketicilerin zihninde farklılaştırarak rekabet üstünlüğünü sağlamak amacıyla kullandığı stratejik bir araç haline gelmiştir. Bu çalışma kapsamında post modern pazarlamanın gelişmesiyle birlikte gündeme gelen değer temelli pazarlamanın müşteri boyutu otom ...Daha fazlası

Erişime Açık

Tarım Politikaları Çerçevesinde Türkiye’nin Hububat Ürünleri Dış Ticareti Üzerine Bir Değerlendirme

GÜRBÜZER, Gökçe Bahar | ÜZÜMCÜOĞLU, Mine

Günümüzde Covid19 pandemi dönemi sonrasında yaşanan küresel enflasyon, üretim ve tedarik zincirlerinin aksaması, enerji kaynaklarına ilişkin fiyat artışları ve özellikle dünyanın çeşitli bölgelerinde yaşanan gıda krizleri, temel ihtiyaç kapsamında değerlendirilen tarım ürünlerine yönelik üretim ve ticaretin önemini bir kez daha vurgulamaktadır. Bu bağlamda Türkiye’nin mevcut durumda tarımsal üretimi ve tarım ürünlerine ilişkin dış ticaret dengesinin, ülke ekonomisindeki yeri ile özellikle halkın refahını sağlamak açısından önemi tartışılamaz. Bu kapsamda bereketli topraklara sahip Türkiye’nin ...Daha fazlası

Erişime Açık

Örgütsel Nörobilim Temelinde Hiyerarşik Statünün Acıya Dayalı Empati Üzerindeki Etkisinin Elektroensefalografi (EEG) ve Göz İzleme Yöntemleriyle Belirlenmesi

KOÇ, Umut | DUMAN ALPTEKİN, Hazal | KÜÇÜN TOMRİS, Nihan | ÖZKARA, Behçet Yalın

Bu çalışmada örgütsel bağlamlarda bireylere aktarılan hiyerarşik statülerin, acı karşısında empatik uyarılma (acıya dayalı empati) sürecine etkisi nörobilim tekniklerinden elektroensefalografi (EEG) ve göz takip sistemi entegre bir biçimde kullanılarak incelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın öncelikleri ve kısıtları aşağıda açıklandığı şekilde belirlenmiştir: İlk olarak, doğrudan empati yerine acıya dayalı empati önceliklendirilmiştir. Bu paradigmanın ele alınmasının nedeni acıya dayalı bireysel deneyimlerin empati sürecini doğrudan etkileyerek, bilişsel tepkimelerinin anl ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kobi’lerde Bilimsel Bilgi Birikimi: Yönetim Temelinde Geliştirilen Araştırmaların Bibliyometrik Analizi

DUMAN ALPTEKİN, Hazal

KOBİ’lerin yönetim literatüründeki öneminden hareketle bu bölümde yönetim alanında son 10 yılda KOBİ’ler üzerine gerçekleştirilen araştırmaların bilimsel üretim dinamikleri incelenmiştir. Spesifik olarak, Web of Science veri tabanında yer alan yönetim dergileri temel alınarak oluşturulan veri setinde, son 10 yılda KOBİ’ler üzerine yayınlanan 819 araştırma makalesi dahil edilme ve dışlama kriterleri esas alınarak incelenmiştir. Analiz sürecinde alana yön veren aktörlerin (ülkeler, yayınlar, dergiler, yazarlar) belirlenmesin de atıf analizlerine (citation analysis), alanda öne çıkan çalışma alan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Meşruiyet Kavramının Örgüt Kuramlarındaki Yeri: Yeni Kurumsal Kuram, Kaynak Bağımlılığı Ve Ekoloji Yaklaşımı

DUMAN ALPTEKİN, Hazal

Meşruiyet, toplumda sürdürülen eylemlerinin arzu edilir, uygun veya yerinde olduğuna dair genelleştirilmiş bir algıdır. Kavramın yansıttığı ana anlam her ne kadar sade bir patern çizse de, anlamın içerisinde barındırdığı vurgular farklı disiplinleri içselleştiren bir yapı sergilemektedir. Örneğin uluslararası ilişkiler disiplini açısından meşruluk, politik arenada öne çıkan aktörler 􀵴 n dış politikaya yönelik eylemlerinin, diğer aktörler tarafından kabul ve uluslararası politik –demokratik varsayımlara uygunluğuna işaret etmektedir (Franck, 1992).

Erişime Açık

Kurumsal Mantık Perspektifinde Semboller Ve Alternatif Metodolojiler: Göstergebilimsel Analiz

DUMAN ALPTEKİN, Hazal | KOÇ, Umut

İlgili çalışmada geniş bir araştırma uygulaması sunan kurumsal mantıklara ilişkin birikimin kökenlerine değinilmesi ve mantıkların yerleşiklik kazanmasında göz ardı edilen sembollerin göstergebilim metodolojisi ile olarak ele alınabileceğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İlgili amaç dahilinde ilk olarak kurumsal mantık yaklaşımının kavramsal çerçevesi ve gelişim süreci değerlendirilmiş, ardından kurumsal mantıkların işleyişi ve çoklu mantıkların teorik alt yapısı ele alınmıştır. Son olarak ise kurumsal mantıklar ve semboller arasındaki ilişkinin ana çatısı göstergebilim metodolojisine öncü ...Daha fazlası

Erişime Açık

Functional Near-Infrared Spectroscopy (fNIRS) Methodology: A Systematic Review For Social Neuroscience

KÜÇÜN TOMRİS, Nihan | DUMAN ALPTEKİN, Hazal

The purpose of this study is to explain implementation process and benefits of functional near infrared spectroscopy (fNIRS), a neurometric assessment method in the field of social sciences. Although the application of fNIRS in fields such as psychology and neuroscience is discussed in the literature (Fronda and Balconi, 2022; Hu and Shepley, 2022), limited research has been conducted on its application in the social sciences (Krampe et al., 2018a; Mehlhose, 2022). Based on this gap, the origin of the fNIRS technique and its opportunities for social sciences are detailed in the first section o ...Daha fazlası

Erişime Açık

Örgütsel Nörobilim Teknikleri ve Örgütsel Davranış Alanındaki Uygulamalar

DUMAN ALPTEKİN, Hazal

Örgütsel bağlamlarda bireyler ve bireyler arası ilişkilere odaklanan örgütsel davranış çalışmalarında, konunun karmaşık ve çok değişkenli doğası, farklı disiplinlere ait yöntemlerin hızla benimsenmesini ve adapte edilmesini kolaylaştırmaktadır (Siedlok ve Hibbert, 2014). Bu kapsamda sosyal ve bilişsel psikoloji alanındaki gelişmeler, duygu temelli uyaranların ve buna bağlı davranış paternlerinin içsel ve dışsal faktörlerin bileşkesi olarak geliştiğini ortaya koyarken (Uhlmann vd., 2012), nörobilim alanındaki araştırmalar da psikofizyolojik işaretleyicilerin bireylerin duygu durum, tutum hatta ...Daha fazlası

Erişime Açık

Investigation of the Effect of Individuals' Empathy Levels on the Perception of Ewom Messages By Electroencephalography (EEG)

DUMAN ALPTEKİN, Hazal | KÜÇÜN TOMRİS, Nihan | ÖZKARA, Behçet Yalın

With the advancement of technology, word of mouth (WOM), which is an important channel for consumer communication, has moved to the online world, and the concept of electronic word of mouth (eWOM) has taken its place in the literature. Many demographic and psychological factors shape the effect of eWOM messages on consumer decisions. One of them has been reported as empathy levels. Despite the indirect emphasis on empathy in the consumer behavior literature, no study directly addresses whether the degree of empathy has affected consumer perception of eWOM messages. Based on this research gap, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Şirket Birleşmeleri ve Satın Almaları: Kapsam, Tarihsel Süreç ve Yönetim Çalışmalarına Genel Bir Bakış

DUMAN ALPTEKİN, Hazal

Ticari hayatın gelişim süreci, değişim ilişkilerinin felsefi kökenleri dikkate alındığında Havva ve Âdem arasında bir elmanın el değiştirmesine kadar uzanmaktadır (Bartels, 1988: 38). Felsefeden biraz uzaklaşarak antropolojik çalışmalara baktığımızda ise, M.Ö 1500 – M.S. 500’lerde Akdeniz bölgesinde tüccarların, ürünlerini taşıma sürecinde kullandıkları iki kulplu küplere (amphoras) isimlerini kazımaları (Twede, 2002: 99), ticari hayatın bireysel faaliyetlerden çıkmaya başladığını ve örgütsel kimliği öne çıkaran, şirketleşme adımlarının atılmaya başlandığının gayri resmi bir göstergesidir.

Erişime Açık

E-Pazaryerleri ile E-İhracat İmkanı

GEDİK, Hasan

Teknolojik gelişmeler ve dijitalleşme hayatımın kolaylaştırırken. birçok ekonomik faaliyeti ve tüketim alışkanlıklarını da dönüştürür. E-pazaryerleri, yapı ve işleyişleri bakımından geleneksel pazarlardan birçok konuda farklılıklar göstermektedir. Internetin yaygınlaşmasıyla tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapmaları e-ticaretin büyümesini sağlamıştır. E-pazaryerleri de bu büyümede öne çıkan unsurlardan biri olmuştur.

Erişime Açık

Dijital Pazarlama Satış Kanalları

GEDİK, Hasan

İnternet mobil uygulamalar, sosyal medya ve diğer dijital iletişim teknolojileri, dünya genelinde milyarlarca insanın günlük yaşamın önemli bir parçası haline gelmektedir. Datareportal (Temmuz 2022) istatistiklerine göre dünyada 5,03 (%66,9) milyar insan aktif internet kullanıcısıdır ve 4,70 (%59,0) milyar insan aktif sosyal medya kullanmaktadır. E-perakende satışları dünya çapında 4,2 trilyon ABD dolarını bulmuştur (Statista. 2022). Dijital teknolojilerdeki bu gelişmeler, pazarlama şeklini değiştirmiş-, işletmeler ve markalar rekabet üstünlüğü sağlamak, maliyetleri düşürmek ve uluslararası pa ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms