3-6 yaş dönemindeki çocukların ebeveynleriyle olan ilişkilerinin teknolojik cihaz kullanım sürelerine olan etkilerinin incelendiği bu araştırma kesitsel tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evreni, Afyonkarahisar Çay ilçesindeki anaokulu ve anasınıfındaki 3-6 yaş aralığında çocukları olan ebeveynlerdi. Araştırmanın örneklem grubunu 263 ebeveyn oluşturdu. Veri toplama aracı olarak, “Sosyo-Demografik Özellikler Formu”, “Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Belirleme Formu”’ ve “Teknolojik Cihaz Kullanım Formu” kullanıldı. Araştırmanın analizinde, Kruskal Wallis testi ve Man- Whitney U testleri kullanıldı. Araştırma sonunda, 3-6 yaş dönemindeki çocukların hafta içi günde ortalama 60 dakika, hafta sonu günde ortalama 110 dakika teknolojik cihazlarla vakit geçirdiği, anne ve baba eğitim düzeyi ve baba mesleğine göre teknolojik cihaz kullanım sürelerinin anlamlı olarak yüksek olduğu, çocuğunun teknolojik cihazlarla geçirdiği süreyi uygun bulan, kural koymayan, sınır konulduğunda tepki alan, çocuğunun teknoloji bağımlısı olduğunu düşünen ebeveynlerin çocuklarının cihaz kullanım sürelerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlendi. Araştırma sonucunda, çocukların teknolojik cihazları çok erken yaşlarda kullanmaya başladıkları ve bu cihazlarla çok fazla vakit geçirdikleri belirlendi. Yanı sıra ebeveynlerin çocuklarının teknolojik cihaz kullanımına yönelik kurallar koymalarının bu cihazlarla aşırı vakit geçirmeyi önlemede etkin bir yöntem olduğu görüldü.
Eser Adı (dc.title) | 3-6 Yaş Dönemindeki Çocukların Ebeveynleri İle Olan İlişkilerinin Teknolojik Cihaz Kullanım Sürelerine Olan Etkilerinin İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | TOPBAŞ, Tuğba |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ebeveyn-Çocuk İlişkisi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ruh Sağlığı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Teknoloji Bağımlılığı |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | BAYIR, Berna |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2022 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-01T08:01:43Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-11-01T08:01:43Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | 3-6 yaş dönemindeki çocukların ebeveynleriyle olan ilişkilerinin teknolojik cihaz kullanım sürelerine olan etkilerinin incelendiği bu araştırma kesitsel tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evreni, Afyonkarahisar Çay ilçesindeki anaokulu ve anasınıfındaki 3-6 yaş aralığında çocukları olan ebeveynlerdi. Araştırmanın örneklem grubunu 263 ebeveyn oluşturdu. Veri toplama aracı olarak, “Sosyo-Demografik Özellikler Formu”, “Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Belirleme Formu”’ ve “Teknolojik Cihaz Kullanım Formu” kullanıldı. Araştırmanın analizinde, Kruskal Wallis testi ve Man- Whitney U testleri kullanıldı. Araştırma sonunda, 3-6 yaş dönemindeki çocukların hafta içi günde ortalama 60 dakika, hafta sonu günde ortalama 110 dakika teknolojik cihazlarla vakit geçirdiği, anne ve baba eğitim düzeyi ve baba mesleğine göre teknolojik cihaz kullanım sürelerinin anlamlı olarak yüksek olduğu, çocuğunun teknolojik cihazlarla geçirdiği süreyi uygun bulan, kural koymayan, sınır konulduğunda tepki alan, çocuğunun teknoloji bağımlısı olduğunu düşünen ebeveynlerin çocuklarının cihaz kullanım sürelerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlendi. Araştırma sonucunda, çocukların teknolojik cihazları çok erken yaşlarda kullanmaya başladıkları ve bu cihazlarla çok fazla vakit geçirdikleri belirlendi. Yanı sıra ebeveynlerin çocuklarının teknolojik cihaz kullanımına yönelik kurallar koymalarının bu cihazlarla aşırı vakit geçirmeyi önlemede etkin bir yöntem olduğu görüldü. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5458 |