Havayolu Şirketlerinde Online İtibar Yönetimi: Covid-19 Sürecine Ait Karşılaştırmalı Bir Analiz

Covid-19 pandemisi 2019 Kasım ve Aralık aylarında öncelikle Çin‟de ar dından farklı ülkelerde hissedilmeye başladı. Hastalık Türk haber bültenlerinde dünya haberleri içinde geçiyor ve seyircinin bir kısmı için gelip geçici krizler den biriymiş gibi görülüyordu. Ancak salgın 2020 Şubat ayından itibaren Tür kiye‟de de kendini göstermeye başladı. Pandeminin etkisiyle 2020 Mart ayında önce Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullar ve üniversitelerde iki haftalık ka panma başladı, ardından devlet ve özel şirket çalışanlarını da kapsayan bir dizi kapanma tedbirleri alındı. Bu tedbirler çalışma ortamlarında alınacak sağlık tedbirlerinden evden çalışmaya, yeme içme sektörlerinin işlerine ara vermesin den şehirler arası ve ülkeler arası seyahat yasağına kadar bir dizi tedbiri kapsı yordu. Alınan bu tedbirler zamanla “yeni normal” olarak adlandırılmaya da başladı. 2020 Mart ayında alınmaya başlanan bu tedbirler 2020 yaz aylarından itibaren kademe kademe azaltılmaya başladı. Ancak bu süreçteki yasak ve ted birler şirketlere büyük oranda müşteri ve para kaybettirirken itibarlarını da etkiledi. İtibar şirketlerin sektörlerinde devamlılıklarını sağlayan en önemli unsurlardan bir tanesidir. Şirketler bu dönemi en az hasarla atlatmak için farklı çözümler üretmeye ve itibarlarını korumaya çalıştılar. Şirketlerin hedef kitlele rine kendilerini en iyi anlatma kanallarından biri olan sosyal medya platformla rı da Covid-19 sürecinde oldukça etkin kullanıldı. Dünyanın gözde sektörlerin den birisi olan havayolu taşımacılığı sektörü de bu süreci en az kayıpla atlat mak için gerekli tedbirleri almıştı. Bu süreçte şirketler hedef kitleleriyle ileti şimi bir an olsun kesmemiş ve sosyal medya paylaşımlarını artırarak devam ettirmişlerdir

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
25 Nisan 2024 23:12
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Havayolu Şirketlerinde Online İtibar Yönetimi: Covid-19 Sürecine Ait Karşılaştırmalı Bir Analiz
Yayın Türü
(dc.type)
Kitap Bölümü
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hava Yolu Şirketleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Online İtibar Yönetimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Covid-19
Yayıncı
(dc.publisher)
Palet Yayınları
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T09:28:59Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T09:28:59Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
978-625-8414-48-6
Özet
(dc.description.abstract)
Covid-19 pandemisi 2019 Kasım ve Aralık aylarında öncelikle Çin‟de ar dından farklı ülkelerde hissedilmeye başladı. Hastalık Türk haber bültenlerinde dünya haberleri içinde geçiyor ve seyircinin bir kısmı için gelip geçici krizler den biriymiş gibi görülüyordu. Ancak salgın 2020 Şubat ayından itibaren Tür kiye‟de de kendini göstermeye başladı. Pandeminin etkisiyle 2020 Mart ayında önce Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullar ve üniversitelerde iki haftalık ka panma başladı, ardından devlet ve özel şirket çalışanlarını da kapsayan bir dizi kapanma tedbirleri alındı. Bu tedbirler çalışma ortamlarında alınacak sağlık tedbirlerinden evden çalışmaya, yeme içme sektörlerinin işlerine ara vermesin den şehirler arası ve ülkeler arası seyahat yasağına kadar bir dizi tedbiri kapsı yordu. Alınan bu tedbirler zamanla “yeni normal” olarak adlandırılmaya da başladı. 2020 Mart ayında alınmaya başlanan bu tedbirler 2020 yaz aylarından itibaren kademe kademe azaltılmaya başladı. Ancak bu süreçteki yasak ve ted birler şirketlere büyük oranda müşteri ve para kaybettirirken itibarlarını da etkiledi. İtibar şirketlerin sektörlerinde devamlılıklarını sağlayan en önemli unsurlardan bir tanesidir. Şirketler bu dönemi en az hasarla atlatmak için farklı çözümler üretmeye ve itibarlarını korumaya çalıştılar. Şirketlerin hedef kitlele rine kendilerini en iyi anlatma kanallarından biri olan sosyal medya platformla rı da Covid-19 sürecinde oldukça etkin kullanıldı. Dünyanın gözde sektörlerin den birisi olan havayolu taşımacılığı sektörü de bu süreci en az kayıpla atlat mak için gerekli tedbirleri almıştı. Bu süreçte şirketler hedef kitleleriyle ileti şimi bir an olsun kesmemiş ve sosyal medya paylaşımlarını artırarak devam ettirmişlerdir
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5474
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms