Gelişim geriliği olan bireyler için günümüzde, “Özürlü, Engelli, Özel Gereksinimi Olanlar, Özel Eğitim Gerektiren Bireyler” ve benzeri tanımlar kullanılmaktadır. Dünyada ve ülkemizde bireylerin olumsuz etkilenmesini ve etiketlenmesini önlemek için “Özel Gereksinimli Bireyler” tanımı sık kullanılmaktadır (Baykoç 2017). Özel eğitim gerektiren bireyler, doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında meydana gelen sorunlar sonucu, oluşanlar, gelişim döneminde oluşan çeşitli faktörlere bağlı olarak bireylerin bilişsel, dilsel, hareket, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde ölçme araçlarıyla ölçülebilen düzeyde yetersizlik, yavaşlama, gerileme veya ileride olma sonucunda yaşıtlarına kıyasla farklı özellikler gösteren ve normal eğitim programlarından yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı halde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireylerdir (Baykoç, 2010).
Eser Adı (dc.title) | Özel Gereksinimli Çocuk |
Yayın Türü (dc.type) | Kitap Bölümü |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BEKTAŞ, Murat |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | AŞKIN CERAN, Merve |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Özel Gereksinimli |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çocuk |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-02-23T20:46:38Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-02-23T20:46:38Z |
Özet (dc.description.abstract) | Gelişim geriliği olan bireyler için günümüzde, “Özürlü, Engelli, Özel Gereksinimi Olanlar, Özel Eğitim Gerektiren Bireyler” ve benzeri tanımlar kullanılmaktadır. Dünyada ve ülkemizde bireylerin olumsuz etkilenmesini ve etiketlenmesini önlemek için “Özel Gereksinimli Bireyler” tanımı sık kullanılmaktadır (Baykoç 2017). Özel eğitim gerektiren bireyler, doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında meydana gelen sorunlar sonucu, oluşanlar, gelişim döneminde oluşan çeşitli faktörlere bağlı olarak bireylerin bilişsel, dilsel, hareket, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde ölçme araçlarıyla ölçülebilen düzeyde yetersizlik, yavaşlama, gerileme veya ileride olma sonucunda yaşıtlarına kıyasla farklı özellikler gösteren ve normal eğitim programlarından yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı halde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireylerdir (Baykoç, 2010). |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5752 |