Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 16 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Erken Çocukluk Döneminde Çocukların Sınıf İçi İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Öğretmenlerin Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi

ÖGE, Hatice Nur

Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve okul öncesi öğretmenlerinin çocukların sınıf içerisindeki istenmeyen davranışlar karşısında tercih ettikleri sınıf yönetimi stratejilerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yıllarında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ve özel okullarda görev yapan 10 tane birinci sınıf, 15 tane ikinci sınıf öğretmeni ve 27 tane okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin veriler nitel araştırma yöntemiyle toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı ol ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okul Öncesi Dönemde Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Öz Düzenlemelerine Ebeveyn Tutumlarının Etkisi

GÜL ÖGETÜRK, Sadiye

Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), çocuklarda, gençlerde ve yetişkinlerde en sık görülen nörogelişimsel ve davranışsal bozukluklardan biri olarak bilinmektedir. Bu rahatsızlığın tanısının genellikle ilkokul döneminde konulmasına karşın öncül belirtilerinin okul öncesi dönemlerde başladığı düşünülmektedir. Bu araştırma okul öncesi dönemde DEHB olan çocukların öz düzenlemelerinde yaşadıkları olumlu veya olumsuz davranışları belirlemek ve ebeveyn tutumlarının öz düzenlemelerine olan etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma nicel araştırma modelinde, genel ilişkisel ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ebeveyn Tutumlarının 7-12 Yaş Özel Yetenekli Çocukların Sosyal Becerilerine Etkisi Ve Çocukların Mizah Becerilerinin Aracı Rolü

KAYA, Şerife

Bu araştırmada; ebeveyn tutumlarının 7-12 yaş özel yetenekli çocukların sosyal becerilerine etkisi bu süreçte çocukların mizah becerilerinin aracı rolü incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenim gören özel yetenekli ve/veya üstün zekâ tanısı almış olan çocuklarla çalışılmıştır. Verilerin elde edilmesi için Kişisel Bilgi Formu, Anne Baba Tutum Ölçeği, Sosyal Beceri Ölçeği ve Okul Çocukları İçin Çok Boyutlu Mizah Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma değişkenlerine ilişkin değerler normallik değerleri için çarpıklık ve bası ...Daha fazlası

Erişime Açık

Otizm Spektrum Bozukluğu Bulunan Çocukların Uyku Bozukluğu İle Ebeveyn Yaşam Kaliteleri Arasındaki İlişki

KOÇYİĞİT, Gülcan

Bu çalışmanın temel amacı, otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuk ve ergenlerin uyku bozukluğu ile ebeveyn yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma grubu; Konya merkez ilçeleri başta olmak üzere Türkiye’nin farklı illerindeki otizm spektrum bozukluğu olan 2-18 yaş arasındaki 100 çocuk ve bu çocukların anne babaları ya da bakım veren bireylerdir. Verilerin toplanması amacıyla katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Otizmde Yaşam Kalitesi Anketi Ebeveyn Formu (OYKA), Çocuklar İçin Uyku Bozukluğu Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığının Ebeveyn Tutumları İle İlişkisi

ALTUN, Dilşad

Yapılan bu araştırmada ergenlerde algılanan ebeveyn tutumları ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı içinde Ankara ilinde bulunan ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 292 kız ve 244 erkek olmak üzere toplam 536 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde kişisel bilgi formu, Ana-Baba Tutum Ölçeği” ve “Ergenler İçin Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu” kullanılmıştır. Veri analiz sürecinde ise SPSS 25.0 programında Independent Samples ...Daha fazlası

Erişime Açık

Okulöncesi Öğretmenlerinin Kapsayıcı Eğitim Özyeterliliklerinin Sınıf Yönetimi Strateji Tercihleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

ŞENGÖZ, Elif

Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi strateji tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmaya Erzurum ilinde görev yapan 200 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin “demografik bilgi formu”, “kapsayıcı eğitimde öğretmen özyeterlik ölçeği” ve “sınıf yönetim stratejileri ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; (i) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, sınıf yönetimi stratejisi üzer ...Daha fazlası

Erişime Açık

5-9 Yaş Aralığındaki Süreğen Hastalığı Olan Çocukların Yaşam Kalitesini Etkileyen Etmenlerin İncelenmesi

ÇOT BALCI, Merve Çağrı

Bu araştırmanın genel amacı, süreğen hastalığı olan 5-9 yaş grubu çocukların yaşam kalitesi üzerinde psikolojik dayanıklılık düzeyleri ve demografik özelliklerin (yaş, kardeş sayısı, hastanede yatma süresi, hastalık türü) yordayıcı etkisinin incelenmesidir. Ayrıca, araştırma kapsamında süreğen hastalığı olan 5-9 yaş grubu çocuk ve ebeveynin yaşam kalitesi algıları ile çocuğun demografik özelliklerine (aile türü,kardeş sayısı,doğum sırası,kronik hastalığa sahip kişiler cinsiyet, ailenin gelir durumu )göre yaşam kalitesinin farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın ça ...Daha fazlası

Erişime Açık

6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Duygu Düzenleme Becerilerine Etkisi

SAVRAN, Elif

6.ve 7. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelendiği bu çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2020-2021 yılında Karaman il merkezinde eğitim gören 370 öğrenci katılmıştır. Çalışma grubunun, %37’sini erkekler (137), %63’ünü kızlar (233 ) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak kişisel bilgilere ulaşılması için hazırlanan ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’ duygu düzenleme becerilerini belirlemek için ‘‘Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği’’ ve kitap okuma alışkanlıklarını belirlemek için “Ortaokul Kitap Okuma Alışkanlığı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerinin Sigara Kullanımının Otizm Derecesine Etkisinde Anne Sütü Alım Sürelerinin Etkisi

AKGÜL, Özgür

Bu araştırma; ebeveynlerin sigara kullanımının 3-6 yaş aralığında otizm spektrum bozukluğu (OSB) bulunan çocuklara etkisini incelemek, ve anne sütü alım süresi ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde, Eylül 2021- Mayıs 2022 tarihleri arasında Konya il merkezinde yer alan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine devam eden 3-6 yaş aralığında otizm tanısı almış 63 çocuk ve bu çocukların aileleri ile sürdürülmüştür. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Fagerström Nikotin Bağımlılık Testi (FNBT) ve Çocukluk Otizmini Derecelendirme Ölçeği (ÇODÖ) ku ...Daha fazlası

Erişime Açık

4-6 Yaş Çocuğu Olan Asker Babalara Ve Eşlerine Verilen “Çocukları Dikkate Almak” Programının Etkililiğinin İncelenmesi

PAMUKCU, Dilan

Değişen toplum yapısıyla birlikte babalar kendilerini çocuğunun yaşamına dâhil edebilmek için farklı arayışlara girmişlerdir. Bu arayış ebeveynler için hazırlanan ebeveyn müdahale programlarıyla cevap bulmuştur. Yapılan çalışmalarda babaların çocuklarıyla ilişkilerini etkileyen birçok faktör arasında meslek gruplarının da etkili olduğu görülmüştür. Yoğun stres, baskı ve kaygı uyandıran meslek grubu olarak ise askeri personel olarak çalışan babaların meslekleri olduğu fark edilmiştir. Bu nedenle bu araştırma 4-6 yaş Çocuğu Olan Asker Babalara ve Eşlerine Verilen “Çocukları Dikkate Almak” Progra ...Daha fazlası

Erişime Açık

Farklı Ülkelerde Orman Okullarının Çocuğun Gelişimine Etkisi ve Öğretmenin Rolü İle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

KABAR, Ebrar

Bu araştırmanın amacı, farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğretmenin rolü ile ilgili öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma desenlerinden bütüncül çoklu desen çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını 2021-2022 eğitim öğretim yılında, yurtdışında ve Türkiye’de orman pedagojisini uygulayan okul öncesi kurumlarda çalışan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak farklı ülkelerde orman okullarının çocuğun gelişimine etkisi ve öğr ...Daha fazlası

Erişime Açık

Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öykülemenin 6 Yaş Çocuklarının Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmelerine Olan Katkısının İncelenmesi

KARAÇELİK, Emine

Bu araştırmanın amacı, Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 6 yaş çocuklarının Eleştirel Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine etkisini incelemek amacıyla etkisinin incelenmesidir. Çalışma ön test-son test gruplu deneysel desen yöntemi ile hazırlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 6 yaş grubunda okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 20 deney (11 kız 9 erkek) ve 20 kontrol grubu (8 kız 12 erkek) oluşturmaktadır. Deney grubundaki çocuklara Çocuk Felsefesi Temelli Dijital Öyküleme Programının 12 hafta boyunca, haftada 3 gün süre ile uygulanmıştır. Kontrol grubu ise mevcut progr ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms