- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Anayasa (m.43) ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu’na göre bir kamu malı olarak kıyılardan herkes serbestçe yararlanabilir. Ancak imar faaliyetlerinden ve kazanılmış mülkiyet haklardan dolayı bu mümkün olmamaktadır. Bunun için öncelikle kıyı alanları belirlenmelidir. Kıyının kara yönündeki sınırını “kıyı kenar çizgisi” (KKÇ) oluşturur. Kıyılarda özel mülkiyet kesinlikle yasaktır. Sahil şeridinde kamu yararı esasına göre bazı tesisler yapılabilir. KKÇ kendiliğinden veya talep üzerine valilikler tarafından belirlenir. Ama ilgili Bakanlık tarafından onaylanmalıdır. KKÇ’nin tespiti idari bir işlemdir ve de ...Daha fazlası
İdari Yargılama Usul Kanunu’nun (İYUK) 20/C maddesinin birinci fıkrasına 30.6.2022 tarih ve 7415 sayılı Kanunla yeni bir yetki kuralı eklenmiştir. Buna göre, anılan maddede öngörülen “uyuşmazlıkların çözümünde ilgilinin görev yaptığı yerin idari yargı yetkisi yönünden bağlı olduğu bölge idare mahkemesinin bulunduğu yerdeki idare mahkemesi yetkilidir.” Bu özel ve istisnai yetki kuralı, Millî Savunma Bakanlığı kadrolarında çalışan kamu görevlileri ile yükümlü askerleri ilgilendiren ve askerî hizmete ilişkin uyuşmazlıklarda uygulanır. Kural İYUK’ta mevcut genel ve özel yetki kurallarına (m.32-37) ...Daha fazlası
31.1.2018 tarih ve 7068 sayılı Genel Kolluk Disiplin Hükümleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Kabul Edilmesine Dair Kanunun 11. maddesinde jandarma personeli hakkında özel bir hürriyeti kısıtlayıcı tedbir öngörülmüştür. Buna göre komutanlar disiplinsizlik, sarhoşluk, zararın engellenmesi ve benzeri sebeplerle emri altındakileri geçici olarak yakalayıp kontrol altına alabilirler veya aldırabilirler. Ancak kontrol altına alma tedbiri münhasıran terörle mücadele harekâtı kapsamındaki operasyonlarda uygulanabilir. Tedbir aynı sebeplerle, Sahil Güvenlik Komutanlığı personeli hakkında da (sade ...Daha fazlası
5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’nun 231 inci maddesinde düzenlenen hükmün açıklanmasının geri bırakılması kurumu (HAGB), ceza yargılaması sonunda verilen hükmün belli şartlarla açıklanmasının gelecekteki bir tarihe ertelenmesidir. HAGB kararı, Ceza Muhakemesi Kanunu m.223/1’de sayılan kararlardan olmadığı gibi, maddi anlamda kesin hüküm veya nihai bir karar da değildir. Açıklanması ertelenen (yani askıya alınan) karar sanık hakkında hukukî bir sonuç doğurmaz. Sanık öngörülen süre içinde şartlara uyarsa, mahkeme sanık hakkındaki hükmü ortadan kaldırır ve düşme kararı verir. Dolayısıyla, HAGB ...Daha fazlası
Hukukumuzda kamu mallarına ilişkin temel bir kanun bulunmamaktadır. Kamu tüzel kişilerinin üzerinde özel mülkiyet kurulmamış mallarına kamusal mal de-nir. Doktrindeki hâkim görüşe göre, idare ile kamu malları arasındaki hukuki ilişki kamu mülkiyeti ilişkisidir. Kamu mülkiyeti kamu hukuku kurallarından kaynaklandığından özel mülkiyetten farklıdır; ancak değişik ölçülerde de olsa onun gibi kullanma, yararlanma ve tasarruf yetkilerini içerir. Buna karşılık başta Anayasa (m.43) olmak üzere birçok kanunda “Devletin hüküm ve tasarrufunda” (DHvTA) olma deyimi kullanılmaktadır. Bu deyim bazen sâdece b ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.