Pazarlama ve Lojistik İlişkisine Yönelik Kavramsal Bir İnceleme: Pazarlama Lojistiği

Organizasyonlar, son yıllarda etkin lojistiğin, pazarlama stratejisinin rekabet üstünlüğü elde etmeyi sağlayan çok önemli bir parçası olduğunu fark etmeye başlamışlardır. Lojistik ve pazarlama arasındaki entegrasyonun bir çıktısı ise, pazarlama lojistiği olarak ifade edilen kavramdır. Bu çalışmanın temel amacı pazarlama ve lojistik işlevlerinin entegre çalışması gerektiğini vurgulayan pazarlama lojistiği kavramını incelemektir. Çalışma kapsamında pazarlama ve lojistik kavramları hakkında detaylı olarak bilgi verilmiş, iki olgu arasındaki ayrımın altında yatan nedenler ifade edilmiştir. Pazarlama ve lojistik entegrasyonundan hareketle pazarlama lojistiği kavramı bütüncül bir bakış açısıyla ele alınmış ve tartışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise doğru ve işleyen bir pazarlama lojistiği sistemi kurulabilmesi için organizasyonlara önerilerde bulunulmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Pazarlama ve Lojistik İlişkisine Yönelik Kavramsal Bir İnceleme: Pazarlama Lojistiği
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AKKAN, Muhammet Mustafa
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Lojistik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Müşteri İlişkileri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dağıtım Kanalları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama Lojistiği
Yayıncı
(dc.publisher)
Ekonomi ve Finansal Araştırmalar Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-03-01T14:13:07Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-03-01T14:13:07Z
Özet
(dc.description.abstract)
Organizasyonlar, son yıllarda etkin lojistiğin, pazarlama stratejisinin rekabet üstünlüğü elde etmeyi sağlayan çok önemli bir parçası olduğunu fark etmeye başlamışlardır. Lojistik ve pazarlama arasındaki entegrasyonun bir çıktısı ise, pazarlama lojistiği olarak ifade edilen kavramdır. Bu çalışmanın temel amacı pazarlama ve lojistik işlevlerinin entegre çalışması gerektiğini vurgulayan pazarlama lojistiği kavramını incelemektir. Çalışma kapsamında pazarlama ve lojistik kavramları hakkında detaylı olarak bilgi verilmiş, iki olgu arasındaki ayrımın altında yatan nedenler ifade edilmiştir. Pazarlama ve lojistik entegrasyonundan hareketle pazarlama lojistiği kavramı bütüncül bir bakış açısıyla ele alınmış ve tartışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise doğru ve işleyen bir pazarlama lojistiği sistemi kurulabilmesi için organizasyonlara önerilerde bulunulmuştur.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5929
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms