Ülkemizde cinsellik konuşulamayan, ayıp, yasak ve mitleri bol bir kavram olarak kabul edilmektedir. Çünkü cinsellik, yalnızca iki insanın fiziksel olarak seks yapması şeklinde algılanmaktadır. Oysa cinselliğin insan yaşamında psikolojik ve sosyal boyutları vardır ve doğumdan başlayarak devam eden bir süreçtir. İnsan yaşamının şekillenmesi, tutumlarının davranışlarını belirlemesi ve kişiliğinin bir parçasını oluşturan cinsellikle ilgili ne zaman konuşacağız? İstenmeyen ergen gebelikler, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, tecavüz ve cinsel istismar cinsellik evlerde ve okullarda, doğru eğitimlerle desteklenmezse bitmeyecek ya da azalmayacak. Cinsel sağlığın korunması ve cinsel eğitimin öneminin anlaşılması için bilimsel çalışmaların artırılması gerekmektedir. Araştırmanın konusunu oluşturan Türkiye’de cinsel eğitime yönelik yapılmış tezlerin doküman ve içerik analizi gerçekleştirilerek literatüre katkı sağlamak ve gelecekteki çalışmalara kaynak sağlamak amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma kapsamına alınan 30 tez çalışması, türleri, sayfa sayıları, yayın yılları, üniversiteleri, enstitüler ve anabilim dalları, danışman unvanları, amaçları, araştırma yöntemleri, araştırma modelleri, örneklem büyüklükleri ile örneklem belirleme yöntemleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve kaynak kullanımları açısından incelenmiştir. Araştırma sonuçları, tezlerde daha çok nicel yöntemler kullanıldığını, örneklem belirlemede basit rastgele örnekleme yapıldığını, verilerin anket çalışmasıyla toplandığı ve verilerin analizinde daha çok t testlerinin tercih edildiği belirlenmiştir. Cinsel eğitime yönelik ülkemizde çok az tez çalışması vardır. Gençlere, cinsellikle ilgili, sağlıklı, saygılı seçimler yapmaları için bilgi ile birlikte güvenli cinsel davranışlar kazandırmak, kendisine ve topluma saygısını arttırmak için, ailede ve okullarda kapsamlı yaşa uygun yapılandırılmış CSE almalarını sağlamak gerekmektedir.
Eser Adı (dc.title) | Türkiye’de Cinsel Eğitime Yönelik Yapılan Tezlerin İçerik Analizi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KILINÇ, Simay |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Cinsellik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Cinsel Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Cinsel Sağlık |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Cinsel Eğitim Programı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ebeveyn |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | SUNAR, Füsun |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-05-10T12:22:10Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-05-10T12:22:10Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Ülkemizde cinsellik konuşulamayan, ayıp, yasak ve mitleri bol bir kavram olarak kabul edilmektedir. Çünkü cinsellik, yalnızca iki insanın fiziksel olarak seks yapması şeklinde algılanmaktadır. Oysa cinselliğin insan yaşamında psikolojik ve sosyal boyutları vardır ve doğumdan başlayarak devam eden bir süreçtir. İnsan yaşamının şekillenmesi, tutumlarının davranışlarını belirlemesi ve kişiliğinin bir parçasını oluşturan cinsellikle ilgili ne zaman konuşacağız? İstenmeyen ergen gebelikler, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, tecavüz ve cinsel istismar cinsellik evlerde ve okullarda, doğru eğitimlerle desteklenmezse bitmeyecek ya da azalmayacak. Cinsel sağlığın korunması ve cinsel eğitimin öneminin anlaşılması için bilimsel çalışmaların artırılması gerekmektedir. Araştırmanın konusunu oluşturan Türkiye’de cinsel eğitime yönelik yapılmış tezlerin doküman ve içerik analizi gerçekleştirilerek literatüre katkı sağlamak ve gelecekteki çalışmalara kaynak sağlamak amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma kapsamına alınan 30 tez çalışması, türleri, sayfa sayıları, yayın yılları, üniversiteleri, enstitüler ve anabilim dalları, danışman unvanları, amaçları, araştırma yöntemleri, araştırma modelleri, örneklem büyüklükleri ile örneklem belirleme yöntemleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve kaynak kullanımları açısından incelenmiştir. Araştırma sonuçları, tezlerde daha çok nicel yöntemler kullanıldığını, örneklem belirlemede basit rastgele örnekleme yapıldığını, verilerin anket çalışmasıyla toplandığı ve verilerin analizinde daha çok t testlerinin tercih edildiği belirlenmiştir. Cinsel eğitime yönelik ülkemizde çok az tez çalışması vardır. Gençlere, cinsellikle ilgili, sağlıklı, saygılı seçimler yapmaları için bilgi ile birlikte güvenli cinsel davranışlar kazandırmak, kendisine ve topluma saygısını arttırmak için, ailede ve okullarda kapsamlı yaşa uygun yapılandırılmış CSE almalarını sağlamak gerekmektedir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5968 |