Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde öğrenim gören Grafik Tasarım ve Resim Bölümü öğrencilerinin, Temel Sanat Eğitimi dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nde öğrenim gören 61 öğrenci, K.T.O. Karatay Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Resim Bölümü'nde öğrenim gören 34 öğrenci olmak üzere toplamda 95 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya ait nitel verileri elde etmek için, literatür taraması yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla 5'li likert tipi değerlendirme anketi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Tarama modeline dayalı betimsel bir yöntem olan bu araştırmada, Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı α= 0,924 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, en çok gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı, eğitim ortamının ders işlemek için elverişsiz olduğu ve araç-gereç bakımından yetersiz olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanlarının derse ilişkin gerekli açıklamaları yaptığı ve öğrenci çalışmalarına dönüt verdiği belirlenmiştir. Bu dersin öğrencilerin teknik konularda bilgi sahibi olmasına katkı sağlayarak, yaratıcı fikirler üretmeye yardımcı olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın önerileri olarak, çalışma niteliğinin arttırılması amacıyla dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının azaltılması ya da ders saatinin arttırılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. Derse ilişkin güncel faaliyetlerin takip edilmesi, ulusal ve uluslararası sanatçıların eserlerinden örnekler verilmesi önerilmektedir.
Eser Adı (dc.title) | Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Temel Sanat Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri |
Yayın Türü (dc.type) | Makale |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BÜYÜKALAN FİLİZ, Sevil |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | CANBOLAT, Cihan |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KAKAN, Ekin |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sanat Eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Temel Sanat Eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Temel Tasarım |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Grafik Tasarım |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Resim |
Yayıncı (dc.publisher) | Researcher: Social Science Studies |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2018 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-09T07:43:24Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-09T07:43:24Z |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2148-2691 |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültelerinde öğrenim gören Grafik Tasarım ve Resim Bölümü öğrencilerinin, Temel Sanat Eğitimi dersine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nde öğrenim gören 61 öğrenci, K.T.O. Karatay Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Resim Bölümü'nde öğrenim gören 34 öğrenci olmak üzere toplamda 95 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmaya ait nitel verileri elde etmek için, literatür taraması yapılmıştır. Veri toplamak amacıyla 5'li likert tipi değerlendirme anketi araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Tarama modeline dayalı betimsel bir yöntem olan bu araştırmada, Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı α= 0,924 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, en çok gösterip yaptırma yönteminin kullanıldığı, eğitim ortamının ders işlemek için elverişsiz olduğu ve araç-gereç bakımından yetersiz olduğu saptanmıştır. Öğretim elemanlarının derse ilişkin gerekli açıklamaları yaptığı ve öğrenci çalışmalarına dönüt verdiği belirlenmiştir. Bu dersin öğrencilerin teknik konularda bilgi sahibi olmasına katkı sağlayarak, yaratıcı fikirler üretmeye yardımcı olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın önerileri olarak, çalışma niteliğinin arttırılması amacıyla dönem boyunca yapılan uygulama çalışmalarının azaltılması ya da ders saatinin arttırılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. Derse ilişkin güncel faaliyetlerin takip edilmesi, ulusal ve uluslararası sanatçıların eserlerinden örnekler verilmesi önerilmektedir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | other |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Researcher Social Science Studies Cilt 6 / Sayı 2, s.281-295 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/768 |