Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 3 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Erişime Açık

Safranbolu ve Çevresinde Geleneksel El Sanatları Uygulamalarına Bir Örnek: Alçı Vitray (Revzen) Pencereler

DELİDUMAN, Canan | KILIÇ, Sebahat

Daha çok geleneksel konut mimarisiyle araştırmalara konu olmuş Safranbolu’da geleneksel el sanatları uygulamalarının önemli bir yeri vardır. Bugüne kadar kalem işi ve ahşap sanatı uygulamaları ön plana çıkarak pek çok çalışmaya konu olmuştur. Ancak tarihi süreçte gerek dini gerek sivil mimarlıkta uygulama alanı çok geniş olan alçı vitray pencereler günümüzde mimarinin geldiği nokta itibariyle özel tasarımlar dışında uygulama alanı bulamamaktadır. Safranbolu ve buraya bağlı Yörük köyünde önemli ve varlıklı kişilerce yaptırılan evlerde alçı vitray pencereler kullanılmıştır. Ayrıca Safranbolu’nun ...Daha fazlası

Erişime Açık

Examining The Use Of Voronoi Diagrams In Architecture On A Student Project

ŞAHİN, Ali | HATİPOĞLU ŞAHİN, Betül

Inspiration from nature in the design process is a very widely used method. Architects and designers take advantages of aesthetic features and structural systems of the objects found in the nature. Voronoi diagrams also known as Voronoi tessellations emerge at different scales in nature’s cell structures, honeycomb and animals fur patterns. Architects and designers use this diagram to obtain a more organic looking design, rather than imitate directly from nature. The Voronoi diagram is a mathematical formula used in many scientific fields and use of that goes as far as Descartes. The Voronoi d ...Daha fazlası

Erişime Açık

Estetik Bir Unsur Olarak Damgaların Resim Sanatına Yansıması

DELİDUMAN, Canan | KARA, Sema

Bu araştırma, “estetik bir unsur olarak damgaların resim sanatına yansıması”nı konu almaktadır. Çeşitli anlamları ifade eden simgesel -sembolik- motifler olarak tanımlanan ‘damga’nın, insanın yazıyı keşfinden çok önce dünyanın hemen hemen her coğrafyasında görüldüğü ve kullanıldığı bilinmektedir. Bu çalışmada, homosapiens’ten bu yana insanın estetik bir unsur olarak şekillendirdiği ‘damga’ nın ‘sanat’ olma öyküsünün kısa bir özetinin anlatılması ve özellikle ‘çağdaş resimde’ bir öge olmaktan çıkarak resmin ‘kendisi’ olma sürecinden söz etmek amaçlanmıştır. Taşıdıkları sembolik anlam ne olursa ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms