Sanayide Marka Ve Marka İmajının Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Otomotiv Sektörü Üzerine Bir Araştırma

Bu çalışmanın amacı otomobil marka ve marka imajının tüketicilerin satın alma davranışları üzerine etkisini incelemektir. Bu araştırma sonunda elde edilen bilgilerin otomotiv sanayi derneğinin üyeleri arasında yapacağı düzenlemeler için bir temel teşkil edeceği düşünülmektedir. Çalışmada Konya otomobil tüketici evreninden 344 kişi üzerinde kolayda örneklem yöntemi kullanılarak anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; tüketiciler araç satın alırken ilk olarak tercihlerini kolay bozulmayan araçtan yana kullanırken, diğer önemli buldukları hususlar ise sırasıyla aracın orijinal, dayanıklı ve titiz işçiliğe sahip olmasıdır. Satın alma esnasında, tüketiciyi etkileyen en önemli faktör bayii çalışanlarının teşvik edici rolüdür. Çalışma sonuçlarına göre, aktif araba kullanan, memur ve bekâr olan tüketicilerin marka imajı algılarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
8
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sanayide Marka Ve Marka İmajının Tüketicilerin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Otomotiv Sektörü Üzerine Bir Araştırma
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKYILDIRIM, Behnan
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka İmajı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Satınalma Davranışı
Yayıncı
(dc.publisher)
Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-01-17T08:48:16Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-01-17T08:48:16Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
2651-4605
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı otomobil marka ve marka imajının tüketicilerin satın alma davranışları üzerine etkisini incelemektir. Bu araştırma sonunda elde edilen bilgilerin otomotiv sanayi derneğinin üyeleri arasında yapacağı düzenlemeler için bir temel teşkil edeceği düşünülmektedir. Çalışmada Konya otomobil tüketici evreninden 344 kişi üzerinde kolayda örneklem yöntemi kullanılarak anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; tüketiciler araç satın alırken ilk olarak tercihlerini kolay bozulmayan araçtan yana kullanırken, diğer önemli buldukları hususlar ise sırasıyla aracın orijinal, dayanıklı ve titiz işçiliğe sahip olmasıdır. Satın alma esnasında, tüketiciyi etkileyen en önemli faktör bayii çalışanlarının teşvik edici rolüdür. Çalışma sonuçlarına göre, aktif araba kullanan, memur ve bekâr olan tüketicilerin marka imajı algılarının diğerlerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1645
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms