Marka yönetimi ve Türkiye'de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma / Brand management and a research in brand preference abouth ready to wear sector in Turkey

Globalleşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye çalışılmıştır. Marka ve Marka Yapısı kavramlarına değinilerek Marka Yönetiminin evreleri incelenmiştir. Bu çalışmada, çağın ekonomik, teknolojik ve sosyal koşulları altında işletmeler için önemi her geçen gün artmakta olan marka ve marka yönetim sürecinin tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Bu amaçla hazır giyim sektöründe marka yönetiminin tüketici satın alma davranışına etkisi bir uygulama ile incelenmiştir.

o produce added value and increase their market shares.Having conceptualized 'brand' and 'brand structure', all the phases of brandmanagementhave been scrutinized. In this study, research is focused on how and in what ways Trademark and Trademark Management Process affects the purchasing behaviours of the consumers as Trademark and Trademark Management Process gains more importance for the companies under economical, technological and social conditions of this era. For the purpose, a case study abouth the effect of Trademark Management Process on young consumers' purchasing behaviours in Ready-to-Wear sector has been observed, analysed within this study.

Erişime Açık
Görüntülenme
9
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
28 Nisan 2024 04:21
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Marka yönetimi ve Türkiye'de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma / Brand management and a research in brand preference abouth ready to wear sector in Turkey
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
İNCİ ÇOKTALAŞ, Derya
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Brand
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketici Satın Alma Karar Süreci
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Markalaşma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marka Yönetimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Decision Making Process of Purchasing for the Consumer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Branding
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Brand Management
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-04T13:38:27Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-04T13:38:27Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Globalleşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye çalışılmıştır. Marka ve Marka Yapısı kavramlarına değinilerek Marka Yönetiminin evreleri incelenmiştir. Bu çalışmada, çağın ekonomik, teknolojik ve sosyal koşulları altında işletmeler için önemi her geçen gün artmakta olan marka ve marka yönetim sürecinin tüketicilerin satın alma davranışlarını ne yönde nasıl etkilediği araştırılmaktadır. Bu amaçla hazır giyim sektöründe marka yönetiminin tüketici satın alma davranışına etkisi bir uygulama ile incelenmiştir.
Özet
(dc.description.abstract)
o produce added value and increase their market shares.Having conceptualized 'brand' and 'brand structure', all the phases of brandmanagementhave been scrutinized. In this study, research is focused on how and in what ways Trademark and Trademark Management Process affects the purchasing behaviours of the consumers as Trademark and Trademark Management Process gains more importance for the companies under economical, technological and social conditions of this era. For the purpose, a case study abouth the effect of Trademark Management Process on young consumers' purchasing behaviours in Ready-to-Wear sector has been observed, analysed within this study.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/440
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms