Sosyal hizmet disiplini, multi-disipliner bir yapısı olan aile danışmanlığı alanında öne çıkan disiplinlerden biridir. Sosyal hizmet bölümü’nde öğrenim gören üniversite öğrencileri mezuniyet sonrası çalışmalarının önemli bir kısmını aile ve evlilik ilişkileri odağında sürdüreceklerdir. Bu araştırmanın amacı, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, gelir durumu, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, sosyal hizmet eğitimi alıyor olma vb.) açısından evliliğe dair tutumlarının incelenmesidir. Çalışma, nicel araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmış olup tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ekseninde dizayn edilmiştir. Bu doğrultuda 2020-2021 akademik yılında Konya ili örneğinde sosyal hizmet bölümü barındıran dört üniversitenin içerisinde araştırmaya gönüllü olarak katılan 379 öğrenciye evlilik tutumlarını incelemek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve İnönü Evlilik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumu puanları yüksek (ort.84,39±16,66) bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin yaş, sınıf, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, karşı cinsle ilişki, sosyal hizmet eğitiminin evliliğe bakışına etki etme durumları ile İnönü Evlilik Tutum Ölçeği’nden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farkın (p<0.05) olduğu saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda; üniversitelerin sosyal hizmet eğitiminde izleyecekleri müfredatta aile odağında işlenen derslerde evlilik öncesi ve evlilik tutumlarına ilişkin konulara daha fazla yer verilmesi ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumları hakkında daha farklı ve derinlemesine bilgi elde etmeye olanak sağlayacak nitel ve karma yöntemlerle yeni araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Eser Adı (dc.title) | Bazı Sosyo-Demografik Değişkenlere Göre Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerinin Evlilik Tutumlarının İncelenmesi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | BÜYÜKGÖZ, Mehmet Uğur |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Evlilik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Evlilik Tutumu |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Genç Yetişkinlik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Üniversite Öğrencileri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Hizmet |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Hizmet Öğrencileri |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | ALPTEKİN, Kamil |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-01-04T08:12:56Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2022-01-04T08:12:56Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Sosyal hizmet disiplini, multi-disipliner bir yapısı olan aile danışmanlığı alanında öne çıkan disiplinlerden biridir. Sosyal hizmet bölümü’nde öğrenim gören üniversite öğrencileri mezuniyet sonrası çalışmalarının önemli bir kısmını aile ve evlilik ilişkileri odağında sürdüreceklerdir. Bu araştırmanın amacı, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, gelir durumu, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, sosyal hizmet eğitimi alıyor olma vb.) açısından evliliğe dair tutumlarının incelenmesidir. Çalışma, nicel araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmış olup tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ekseninde dizayn edilmiştir. Bu doğrultuda 2020-2021 akademik yılında Konya ili örneğinde sosyal hizmet bölümü barındıran dört üniversitenin içerisinde araştırmaya gönüllü olarak katılan 379 öğrenciye evlilik tutumlarını incelemek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve İnönü Evlilik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumu puanları yüksek (ort.84,39±16,66) bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin yaş, sınıf, aile yapısı, ebeveyn ilişkileri ve tutumları, karşı cinsle ilişki, sosyal hizmet eğitiminin evliliğe bakışına etki etme durumları ile İnönü Evlilik Tutum Ölçeği’nden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farkın (p<0.05) olduğu saptanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda; üniversitelerin sosyal hizmet eğitiminde izleyecekleri müfredatta aile odağında işlenen derslerde evlilik öncesi ve evlilik tutumlarına ilişkin konulara daha fazla yer verilmesi ile sosyal hizmet bölümü öğrencilerinin evlilik tutumları hakkında daha farklı ve derinlemesine bilgi elde etmeye olanak sağlayacak nitel ve karma yöntemlerle yeni araştırmaların yapılması önerilmektedir. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/5213 |