Bu araştırma, “estetik bir unsur olarak damgaların resim sanatına yansıması”nı konu almaktadır. Çeşitli anlamları ifade eden simgesel -sembolik- motifler olarak tanımlanan ‘damga’nın, insanın yazıyı keşfinden çok önce dünyanın hemen hemen her coğrafyasında görüldüğü ve kullanıldığı bilinmektedir. Bu çalışmada, homosapiens’ten bu yana insanın estetik bir unsur olarak şekillendirdiği ‘damga’ nın ‘sanat’ olma öyküsünün kısa bir özetinin anlatılması ve özellikle ‘çağdaş resimde’ bir öge olmaktan çıkarak resmin ‘kendisi’ olma sürecinden söz etmek amaçlanmıştır. Taşıdıkları sembolik anlam ne olursa olsun damgalar, plastik açıdan çizgi ve leke olarak yalınlaşmış -stilize edilmiş- saf ve güçlü anlatım imkânları sunan estetik bir yaratmadır. Mitolojilerle anlatılan insanoğlunun erken çağlarından bu yana, bu yalın ‘şekiller’ insanın anlam, biçim ve ifade dünyasını yansıtmıştır. Bu yaratma alanının zengin olanaklarını kullanan insanoğlunun bu alandaki repertuvarı da aynı ölçüde zengin ve şaşırtıcı olmuştur. Bu noktadan hareketle, sanatçıların ‘damga’ estetiğinden hareketle soyut sanat estetiği bağlamında hangi üslup ve anlayışta nasıl eser ürettikleri bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır.
Eser Adı (dc.title) | Estetik Bir Unsur Olarak Damgaların Resim Sanatına Yansıması |
Yayın Türü (dc.type) | Sunum |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | DELİDUMAN, Canan |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KARA, Sema |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Resim Sanatı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Damga |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Estetik |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2017 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-04T12:15:46Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-04T12:15:46Z |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırma, “estetik bir unsur olarak damgaların resim sanatına yansıması”nı konu almaktadır. Çeşitli anlamları ifade eden simgesel -sembolik- motifler olarak tanımlanan ‘damga’nın, insanın yazıyı keşfinden çok önce dünyanın hemen hemen her coğrafyasında görüldüğü ve kullanıldığı bilinmektedir. Bu çalışmada, homosapiens’ten bu yana insanın estetik bir unsur olarak şekillendirdiği ‘damga’ nın ‘sanat’ olma öyküsünün kısa bir özetinin anlatılması ve özellikle ‘çağdaş resimde’ bir öge olmaktan çıkarak resmin ‘kendisi’ olma sürecinden söz etmek amaçlanmıştır. Taşıdıkları sembolik anlam ne olursa olsun damgalar, plastik açıdan çizgi ve leke olarak yalınlaşmış -stilize edilmiş- saf ve güçlü anlatım imkânları sunan estetik bir yaratmadır. Mitolojilerle anlatılan insanoğlunun erken çağlarından bu yana, bu yalın ‘şekiller’ insanın anlam, biçim ve ifade dünyasını yansıtmıştır. Bu yaratma alanının zengin olanaklarını kullanan insanoğlunun bu alandaki repertuvarı da aynı ölçüde zengin ve şaşırtıcı olmuştur. Bu noktadan hareketle, sanatçıların ‘damga’ estetiğinden hareketle soyut sanat estetiği bağlamında hangi üslup ve anlayışta nasıl eser ürettikleri bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/416 |