Konya Kentindeki Toplu Taşıma Kullanımı ve Etkinlik Değerlendirmesi

Toplu taşıma (TT), sürdürülebilir taşımacılığın gerekli ancak çok zorlu bir bileşenidir, çünkü Türkiye’de TT operasyonları yüksek maliyetlidir (genellikle sübvanse edilir) ve geleneksel olarak saha tecrübesine, yöneticilerin görüşlerine veya bireylerin geri bildirimlerine dayanarak planlanmış ve işletilmiştir. Kırsal alanlardan gelen büyük göçler nedeniyle kentsel alanların boyutundaki artışlar, TT planlama ve yönetiminde yeni bir zorluk katmanı yaratmıştır. Bu sorun, TT için katma değer olarak güvenilir veri toplanmasına olanak sağlayan akıllı kart sistemleri gibi son zamanlarda konuşlandırılan Akıllı Ulaşım Sistemleri (ITS) tarafından kısmen ele alınmıştır. Bu büyük veri kaynağı (ayda 1 milyon işlemi aşan), TT hizmetlerinin performansıyla ilgili görüşleri ortaya çıkarmak için büyük bir potansiyele sahip; bununla birlikte, temelindeki TT ağının iyileştirilmesi için düşük maliyetli bir fırsat olarak potansiyelini yerine getirmek için etkin analiz ve görselleştirme araçlarına ihtiyacı var. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki bir büyükşehir belediyesinden alınan toplu taşıma akıllı kart verilerini analiz ederek başlıca seyahat modellerini (örneğin abonman yolculukları, çok yönlü taşımacılık kullanımı vb.) tespit etmektir. Dahası, bir Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ortamında TT talebinin zaman-mekansal haritalandırılması, en çok talep edilen hatların ve durakların tespit edilmesine olanak tanıyacak, böylece sahada ve kısa araştırmalar yoluyla toplanan ek verilerle daha detaylı değerlendirilebilecektir. TT hizmetlerinin genel erişilebilirliği, CBS ortamında, tarifeler ve TT rota verileri üzerinden değerlendirilirken, yüksek talepli TT duraklarının detaylı değerlendirilmesinin, TT erişilebilirliğini etkileyen faktörler ile ilgili görüşleri ortaya çıkarması beklenmektedir. TT talep haritalarının ve erişilebilirliğin çapraz değerlendirilmesi, akıllı kart verilerine dayanan TT performansını değerlendirmek için kullanılarak nüfusun ihtiyaçlarına daha iyi hizmet eden gelişmiş bir TT sistemi için önerilerde bulunacak, böylece çalışmanın gerçekleştirildiği şehirde ekonomik kalkınmaya ve sosyal hareketliliğe katkıda bulunacak ve bunları teşvik edecek.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Konya Kentindeki Toplu Taşıma Kullanımı ve Etkinlik Değerlendirmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÖZKAN UZUN, Berra
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Toplu Taşıma Erişilebilirliği
Konu Başlıkları
(dc.subject)
TT Performansı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Akıllı Kart Verisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Büyük Veri
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AKIN, Süleyman Kamil
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-01-03T13:16:53Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-01-03T13:16:53Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Toplu taşıma (TT), sürdürülebilir taşımacılığın gerekli ancak çok zorlu bir bileşenidir, çünkü Türkiye’de TT operasyonları yüksek maliyetlidir (genellikle sübvanse edilir) ve geleneksel olarak saha tecrübesine, yöneticilerin görüşlerine veya bireylerin geri bildirimlerine dayanarak planlanmış ve işletilmiştir. Kırsal alanlardan gelen büyük göçler nedeniyle kentsel alanların boyutundaki artışlar, TT planlama ve yönetiminde yeni bir zorluk katmanı yaratmıştır. Bu sorun, TT için katma değer olarak güvenilir veri toplanmasına olanak sağlayan akıllı kart sistemleri gibi son zamanlarda konuşlandırılan Akıllı Ulaşım Sistemleri (ITS) tarafından kısmen ele alınmıştır. Bu büyük veri kaynağı (ayda 1 milyon işlemi aşan), TT hizmetlerinin performansıyla ilgili görüşleri ortaya çıkarmak için büyük bir potansiyele sahip; bununla birlikte, temelindeki TT ağının iyileştirilmesi için düşük maliyetli bir fırsat olarak potansiyelini yerine getirmek için etkin analiz ve görselleştirme araçlarına ihtiyacı var. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki bir büyükşehir belediyesinden alınan toplu taşıma akıllı kart verilerini analiz ederek başlıca seyahat modellerini (örneğin abonman yolculukları, çok yönlü taşımacılık kullanımı vb.) tespit etmektir. Dahası, bir Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ortamında TT talebinin zaman-mekansal haritalandırılması, en çok talep edilen hatların ve durakların tespit edilmesine olanak tanıyacak, böylece sahada ve kısa araştırmalar yoluyla toplanan ek verilerle daha detaylı değerlendirilebilecektir. TT hizmetlerinin genel erişilebilirliği, CBS ortamında, tarifeler ve TT rota verileri üzerinden değerlendirilirken, yüksek talepli TT duraklarının detaylı değerlendirilmesinin, TT erişilebilirliğini etkileyen faktörler ile ilgili görüşleri ortaya çıkarması beklenmektedir. TT talep haritalarının ve erişilebilirliğin çapraz değerlendirilmesi, akıllı kart verilerine dayanan TT performansını değerlendirmek için kullanılarak nüfusun ihtiyaçlarına daha iyi hizmet eden gelişmiş bir TT sistemi için önerilerde bulunacak, böylece çalışmanın gerçekleştirildiği şehirde ekonomik kalkınmaya ve sosyal hareketliliğe katkıda bulunacak ve bunları teşvik edecek.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5163
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms