Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları Yönetiminde Kullanımı, Konya Örneği

İnsan kaynakları yönetimi işletmeler için oldukça önemli bir unsur halini almıştır. Günümüz yoğun rekabet dünyasında mevcut pazar alanında diğer işletmelerden geride kalmak istemeyen işletmeler kurumsallaşarak insan kaynakları yönetimine ciddi yatırımlar yapmaktadır. İnsan kaynakları yönetiminin ise öncelikli fonksiyonu işletmeler için personel işe alma olsa da iş akışına yeni dahil edilen bireylere ve mevcut çalışanlara eğitim vermek, oryantasyon sürecini tamamlamak, ücretlendirme gibi mal ve hizmet üretiminin devamlılığını sağlayacak en önemli fonksiyonları kapsadığını da belirtmek mümkündür. Özellikle teknoloji ve bilişimin hızla geliştiği bir çağda teknolojiyi kullanarak fonksiyonların düzenli ve sorunsuz işlemesini sağlamak İKY (İnsan Kaynakları Yönetimi) için önemli ve önceliklidir. Bilişim dünyasında doğan ve artık günümüzün ayrılmaz bir parçası olan sosyal medyanın kullanımı ise gazete, televizyon gibi geleneksel medyadan daha fazla tercih edilmeye başlamıştır. İKY’de bu nedenle “iş ilanı verme, işletmeyi tanıtma, mevcut personeli eğitme, ileride oluşabilecek pozisyon açığı için aday havuzu oluşturma” gibi işlemler için daha geniş kitlelere ulaşmak amacıyla sosyal medyayı kullanmaktadır. Böylece daha az maliyetle daha çok insan kaynağına ulaşmak istenmekte ve işletmeye uzun süreli fayda sağlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı; Konya’da görev yapan insan kaynakları yöneticilerinin gözünden, sosyal medya kullanımının; insan kaynakları yönetimi fonksiyonları ve işletme üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın evreni; Konya ilinde görev yapan insan kaynakları yöneticileridir. Örneklemi ise; Konya ilinde görev yapan insan kaynakları yöneticilerine gönderilen 400 anket içerisinden analize uygun olan 196 kişidir. Araştırma, nicel bir araştırma olup veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal medyanın, insan kaynakları yönetimi ve işletme performansını pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanımındaki artış işletme performansını da 0,145 birim arttırmaktadır. Diğer bir bulguya göre ise, insan kaynakları yöneticilerine “sosyal medyanın insan kaynakları performansını ne kadar etkilediği” soruları sorulduğunda; insan kaynakları süreçlerinde İnstagram ve Facebook kullanımının insan kaynakları performansı üzerinde olumlu bir etkisi olduğu belirtilirken Twitter ve LinkedIn kullanımının insan kaynakları performansı üzerinde herhangi bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
10
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
24 Nisan 2024 02:26
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sosyal Medyanın İnsan Kaynakları Yönetiminde Kullanımı, Konya Örneği
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ALTAN TEKİN, Rabia
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İnsan Kaynakları Yönetimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Teknoloji
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İşe Alım Yönetimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Rekabet
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2022-11-01T07:06:01Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2022-11-01T07:06:01Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
İnsan kaynakları yönetimi işletmeler için oldukça önemli bir unsur halini almıştır. Günümüz yoğun rekabet dünyasında mevcut pazar alanında diğer işletmelerden geride kalmak istemeyen işletmeler kurumsallaşarak insan kaynakları yönetimine ciddi yatırımlar yapmaktadır. İnsan kaynakları yönetiminin ise öncelikli fonksiyonu işletmeler için personel işe alma olsa da iş akışına yeni dahil edilen bireylere ve mevcut çalışanlara eğitim vermek, oryantasyon sürecini tamamlamak, ücretlendirme gibi mal ve hizmet üretiminin devamlılığını sağlayacak en önemli fonksiyonları kapsadığını da belirtmek mümkündür. Özellikle teknoloji ve bilişimin hızla geliştiği bir çağda teknolojiyi kullanarak fonksiyonların düzenli ve sorunsuz işlemesini sağlamak İKY (İnsan Kaynakları Yönetimi) için önemli ve önceliklidir. Bilişim dünyasında doğan ve artık günümüzün ayrılmaz bir parçası olan sosyal medyanın kullanımı ise gazete, televizyon gibi geleneksel medyadan daha fazla tercih edilmeye başlamıştır. İKY’de bu nedenle “iş ilanı verme, işletmeyi tanıtma, mevcut personeli eğitme, ileride oluşabilecek pozisyon açığı için aday havuzu oluşturma” gibi işlemler için daha geniş kitlelere ulaşmak amacıyla sosyal medyayı kullanmaktadır. Böylece daha az maliyetle daha çok insan kaynağına ulaşmak istenmekte ve işletmeye uzun süreli fayda sağlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı; Konya’da görev yapan insan kaynakları yöneticilerinin gözünden, sosyal medya kullanımının; insan kaynakları yönetimi fonksiyonları ve işletme üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın evreni; Konya ilinde görev yapan insan kaynakları yöneticileridir. Örneklemi ise; Konya ilinde görev yapan insan kaynakları yöneticilerine gönderilen 400 anket içerisinden analize uygun olan 196 kişidir. Araştırma, nicel bir araştırma olup veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal medyanın, insan kaynakları yönetimi ve işletme performansını pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Sosyal medya kullanımındaki artış işletme performansını da 0,145 birim arttırmaktadır. Diğer bir bulguya göre ise, insan kaynakları yöneticilerine “sosyal medyanın insan kaynakları performansını ne kadar etkilediği” soruları sorulduğunda; insan kaynakları süreçlerinde İnstagram ve Facebook kullanımının insan kaynakları performansı üzerinde olumlu bir etkisi olduğu belirtilirken Twitter ve LinkedIn kullanımının insan kaynakları performansı üzerinde herhangi bir etkisi olmadığı tespit edilmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5450
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms