İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi

Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın bilinirliği ve uygulanabilirliğin tespit edilmesi ve ihracat pazar yöneliminin algılanan ihracat performansına etkisini değerlendirmektir. Bu çalışmada ihracat pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi, istihbarat yaygınlaştırma ve cevap verebilirliğin algılanan ihracat performansına etkisi araştırılmaktadır. Araştırmanın hipotezleri, Türkiye’de ihracat yapan 72 firmadan anket aracılığıyla toplanan verilere faktör analizi, ANOVA testleri, çoklu doğrusal regresyon analizi ve korelasyon analizi uygulanarak incelenmiştir. Çalışmada firmaların ihracat pazar yönelimi ile algılanan ihracat performansı düzeylerinin firmanın demografik özelliklerine göre etkisinin yanı sıra ihracat pazar yönelimi ve alt boyutları ile algılanan ihracat performansı arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre, ihracat pazar yönelimi ve alt boyutlarından istihbarat üretimi ve cevap verebilirlik ile algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin olumlu yönde olduğu bulunmuştur. İstihbarat yaygınlaştırmanın ise algılanan ihracat performansı ile ilişkisinin olumlu yönde olmadığı belirlenmiştir. Bundan ötürü pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi ve cevap verebilirliği kullanan firmalarda ihracat performansında artış sağlamaktadır. İhracat yapan firmaların rekabet avantajı sağlamak ve ihracat performansında artış sağlamasında istihbarat üretimi ve cevap verebilirlik önemli bir etken olmaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 18:18
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İhracat Pazar Yönelimi İle Algılanan İhracat Performansı İlişkisi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
PEKPERDAHCI, Ömer
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İhracat Pazar Yönelimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Algılanan İhracat Performansı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İstihbarat Üretimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İstihbarat Yaygınlaştırma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Cevap Verebilirlik
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
GÜNDÜZ, Mehmet Akif
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2022
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-08T09:08:01Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-08T09:08:01Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmanın amacı, ihracat pazar yönelimi ile firmaların algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Günümüzde ihracat pazar yönelimi kavramının firmalar için öneminin artmasıyla birlikte bu kavramın bilinirliği ve uygulanabilirliğin tespit edilmesi ve ihracat pazar yöneliminin algılanan ihracat performansına etkisini değerlendirmektir. Bu çalışmada ihracat pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi, istihbarat yaygınlaştırma ve cevap verebilirliğin algılanan ihracat performansına etkisi araştırılmaktadır. Araştırmanın hipotezleri, Türkiye’de ihracat yapan 72 firmadan anket aracılığıyla toplanan verilere faktör analizi, ANOVA testleri, çoklu doğrusal regresyon analizi ve korelasyon analizi uygulanarak incelenmiştir. Çalışmada firmaların ihracat pazar yönelimi ile algılanan ihracat performansı düzeylerinin firmanın demografik özelliklerine göre etkisinin yanı sıra ihracat pazar yönelimi ve alt boyutları ile algılanan ihracat performansı arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre, ihracat pazar yönelimi ve alt boyutlarından istihbarat üretimi ve cevap verebilirlik ile algılanan ihracat performansı arasındaki ilişkinin olumlu yönde olduğu bulunmuştur. İstihbarat yaygınlaştırmanın ise algılanan ihracat performansı ile ilişkisinin olumlu yönde olmadığı belirlenmiştir. Bundan ötürü pazar yöneliminin alt boyutlarından istihbarat üretimi ve cevap verebilirliği kullanan firmalarda ihracat performansında artış sağlamaktadır. İhracat yapan firmaların rekabet avantajı sağlamak ve ihracat performansında artış sağlamasında istihbarat üretimi ve cevap verebilirlik önemli bir etken olmaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5531
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms