Bir Kümelenme Stratejisi Örneği Olarak Japonya’da Kümelenme Politikaları

Clustering as a competitive tool allows companies to be in an advantageous position in the sector by cooperating on various issues, especially the exchange of information with each other. Organizations move forward with the cooperation they develop through clusters. In the literature, it has been seen that clusters are considered as a strategy and Competition model tool, considering the benefits they provide. In this study, the concept of clustering is explained within the framework of the concepts of trust and cooperation. Cluster expectations and cooperation in cluster networks are maintained according to the trust relationship between them. In the studies on this subject, it is observed that the clustering policies in Japan, which successfully implement cooperation as a strategy in accordance with the obligations of mutual trust, are taken as an example. For this reason, research on the clustering policies of Japan was included in the continuation of the study. It is believed that the study will contribute to the literature with conceptual explanations.

Yeni dönemin en önemli ve üzerinde en çok çalışılan konularından birisi eski ve yerleşik bir kavram olan iş birliğidir. İş birliklerinin ne ve nasıl olması gerektiği, türleri ve yapısal farklılıkları, etki biçimleri ve geçmişleri birçok disiplinin ortak araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü iş birliği yeni dönem rekabet, kalkınma ve refah gibi birçok majör kavramın bileşeni/açıklayıcısı olarak anılmakta/kullanılmaktadır. İş birliği için önerilen yöntem-araçlardan en bilineni haline gelen kümelenmeler de Marshall ve Porter aralığından çıkarak literatüre kazandırılmıştır. Endüstriyel bölgelerdeki firmaların bilgi akışındaki rolleri ve rekabette üstünlük sağlayacak, yenilikçi iş birlikleri aracı olarak karşımıza çıkan kümelenme, aynı zamanda rekabetteki etkisi açısından ve şirketler arasındaki ağı kolaylaştırmak amacıyla oluşturulmaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Bir Kümelenme Stratejisi Örneği Olarak Japonya’da Kümelenme Politikaları
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ARICIOĞLU, Mustafa Atilla
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SAVAŞ, Yasemin
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kümelenme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kümelenme Stratejisi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kümelenme Politikaları
Yayıncı
(dc.publisher)
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EURASIAN ECONOMIES 2021
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2021
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-02-27T12:48:28Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-02-27T12:48:28Z
Özet
(dc.description.abstract)
Clustering as a competitive tool allows companies to be in an advantageous position in the sector by cooperating on various issues, especially the exchange of information with each other. Organizations move forward with the cooperation they develop through clusters. In the literature, it has been seen that clusters are considered as a strategy and Competition model tool, considering the benefits they provide. In this study, the concept of clustering is explained within the framework of the concepts of trust and cooperation. Cluster expectations and cooperation in cluster networks are maintained according to the trust relationship between them. In the studies on this subject, it is observed that the clustering policies in Japan, which successfully implement cooperation as a strategy in accordance with the obligations of mutual trust, are taken as an example. For this reason, research on the clustering policies of Japan was included in the continuation of the study. It is believed that the study will contribute to the literature with conceptual explanations.
Özet
(dc.description.abstract)
Yeni dönemin en önemli ve üzerinde en çok çalışılan konularından birisi eski ve yerleşik bir kavram olan iş birliğidir. İş birliklerinin ne ve nasıl olması gerektiği, türleri ve yapısal farklılıkları, etki biçimleri ve geçmişleri birçok disiplinin ortak araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Çünkü iş birliği yeni dönem rekabet, kalkınma ve refah gibi birçok majör kavramın bileşeni/açıklayıcısı olarak anılmakta/kullanılmaktadır. İş birliği için önerilen yöntem-araçlardan en bilineni haline gelen kümelenmeler de Marshall ve Porter aralığından çıkarak literatüre kazandırılmıştır. Endüstriyel bölgelerdeki firmaların bilgi akışındaki rolleri ve rekabette üstünlük sağlayacak, yenilikçi iş birlikleri aracı olarak karşımıza çıkan kümelenme, aynı zamanda rekabetteki etkisi açısından ve şirketler arasındaki ağı kolaylaştırmak amacıyla oluşturulmaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5852
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms