Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, Şiddet İçerikli Dijital Oyunlar Oynayan Ergenlerin Saldırganlık Davranışına Etkisi

Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler ve yaygınlaşan internet kullanımı ile birlikte insanoğlunun bilgiye erişimi kolaylaşmıştır. Yaşanan bu gelişim ve değişim olumsuz sonuçları da beraberinde getirmiştir. Bilgisayarın ve internetin temel kullanım amacı iletişim olsada, günümüzde eğitim ve eğlence amaçlı da kullanımı oldukça yaygındır. Son on yılda ergenler bilgisayar ve interneti dijital oyunlar oynamak için kullanmaya başlamıştır. Ergenlik çağındaki bireyler arasında popüler olan dijital oyunlar, onlar için olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Özellikle dijital oyunlar ve saldırganlık davranışı birbiriyle ilişkilendirilmektedir. Ergenler üstünde saldırganlık, şiddet ve öfkenin ortaya çıkış nedenleri, etkileri ve derinliği literatürde taranmıştır. Geliştirilen Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, şiddet içerikli dijital oyunlar oynayan ergenlerin saldırganlık davranışına etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilere, araştırmacı tarafından hazırlanan Sosyal Temelli Destek Eğitim Programı haftada iki gün, dört ders saati süreyle toplamda 40 saat uygulama yapılmıştır. Bu program öncesinde ön test için katılımcıların saldırganlık, internet bağımlılığı, oyun bağımlılığı ve psikolojik sağlamlık puanlarına bakılmıştır. Ayrıca katılımcılar deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal Temelli Destek Eğitim Programı uygulanan, deney grubu öğrencilerinde Saldırganlık, İnternet Bağımlılığı ve Oyun Bağımlılığı son test puanları ön test puanlarına kıyasla düşük olarak saptanmıştır. Katılımcıların Psikolojik Sağlamlık puanları ise sabit kalmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, Şiddet İçerikli Dijital Oyunlar Oynayan Ergenlerin Saldırganlık Davranışına Etkisi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KELEŞ, Aynur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Saldırganlık
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İnternet Bağımlılığı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Oyunlar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ergenlik
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
AKAROĞLU, Emine Gülriz
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-03-09T14:14:19Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-03-09T14:14:19Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bilgisayar teknolojisindeki ilerlemeler ve yaygınlaşan internet kullanımı ile birlikte insanoğlunun bilgiye erişimi kolaylaşmıştır. Yaşanan bu gelişim ve değişim olumsuz sonuçları da beraberinde getirmiştir. Bilgisayarın ve internetin temel kullanım amacı iletişim olsada, günümüzde eğitim ve eğlence amaçlı da kullanımı oldukça yaygındır. Son on yılda ergenler bilgisayar ve interneti dijital oyunlar oynamak için kullanmaya başlamıştır. Ergenlik çağındaki bireyler arasında popüler olan dijital oyunlar, onlar için olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Özellikle dijital oyunlar ve saldırganlık davranışı birbiriyle ilişkilendirilmektedir. Ergenler üstünde saldırganlık, şiddet ve öfkenin ortaya çıkış nedenleri, etkileri ve derinliği literatürde taranmıştır. Geliştirilen Sosyal Temelli Destek Eğitim Programının, şiddet içerikli dijital oyunlar oynayan ergenlerin saldırganlık davranışına etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilere, araştırmacı tarafından hazırlanan Sosyal Temelli Destek Eğitim Programı haftada iki gün, dört ders saati süreyle toplamda 40 saat uygulama yapılmıştır. Bu program öncesinde ön test için katılımcıların saldırganlık, internet bağımlılığı, oyun bağımlılığı ve psikolojik sağlamlık puanlarına bakılmıştır. Ayrıca katılımcılar deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal Temelli Destek Eğitim Programı uygulanan, deney grubu öğrencilerinde Saldırganlık, İnternet Bağımlılığı ve Oyun Bağımlılığı son test puanları ön test puanlarına kıyasla düşük olarak saptanmıştır. Katılımcıların Psikolojik Sağlamlık puanları ise sabit kalmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/5956
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms