Okul öncesi dönem bireyin fiziksel ve mental olarak geliştiği, ve etkilerinin ilerleyen her yaşta hissedilebileceği bir dönemdir. Bu yaşlarda kazandırılacak olan yeterli ve dengeli beslenme bilgisi çocuğun tüm yaşamında büyük önem arz etmekte ve ilerleyen yaşantısındaki beslenme tercihlerini şekillendirmektedir. Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitimi almakta olan altı yaş grubu çocuklara verilen matematik destekli beslenme eğitiminin dengeli ve yeterli beslenme bilgisine olan etkisini saptamaktır. Bu kapsamda okuma - yazma , oyun , hareket ve Türkçe dil etkinliklerinden faydalanılarak ve çocukların yaş gruplarına göre günlük alması gereken kalori miktarları baz alınarak çeşitli etkinikler yapılmıştır. İstanbul ilinde bulunan bağımsız bir anaokulunda dokuz kız ve dokuz erkek öğrenciyle deneysel deneme modeli kullanılarak yürütülen bu çalışmada, bağımlı örneklem t- testi ile aynı grup üzerine farklı zamanlarda yapılan ön test ve son test ölçümleri ‘Statistical Package fort he Social Sciences’(SPSS) programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Çalışma için verilen eğitim sonunda, öğrenme açısından kız ve erkek çocuklar arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunamamış olup, uygulanan etkinliklerle öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme bilgi düzeylerini arttırabilecekleri sonucuna varılmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Matematik Eğitimi İçerikli Beslenme Eğitimi Verilmesinin Yeterli ve Dengeli Beslenme Bilgisine Etkisi |
Yayın Türü (dc.type) | Konferans Bildirisi |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ŞENTURAN, Burcu |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÜNÜSAN, Nurhan |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | KESER, Muteber Gizem |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Okul Öncesi Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Beslenme Eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Matematik Eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yeterli ve Dengeli Beslenme |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2018 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-11T08:11:35Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-11T08:11:35Z |
Özet (dc.description.abstract) | Okul öncesi dönem bireyin fiziksel ve mental olarak geliştiği, ve etkilerinin ilerleyen her yaşta hissedilebileceği bir dönemdir. Bu yaşlarda kazandırılacak olan yeterli ve dengeli beslenme bilgisi çocuğun tüm yaşamında büyük önem arz etmekte ve ilerleyen yaşantısındaki beslenme tercihlerini şekillendirmektedir. Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitimi almakta olan altı yaş grubu çocuklara verilen matematik destekli beslenme eğitiminin dengeli ve yeterli beslenme bilgisine olan etkisini saptamaktır. Bu kapsamda okuma - yazma , oyun , hareket ve Türkçe dil etkinliklerinden faydalanılarak ve çocukların yaş gruplarına göre günlük alması gereken kalori miktarları baz alınarak çeşitli etkinikler yapılmıştır. İstanbul ilinde bulunan bağımsız bir anaokulunda dokuz kız ve dokuz erkek öğrenciyle deneysel deneme modeli kullanılarak yürütülen bu çalışmada, bağımlı örneklem t- testi ile aynı grup üzerine farklı zamanlarda yapılan ön test ve son test ölçümleri ‘Statistical Package fort he Social Sciences’(SPSS) programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Çalışma için verilen eğitim sonunda, öğrenme açısından kız ve erkek çocuklar arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunamamış olup, uygulanan etkinliklerle öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme bilgi düzeylerini arttırabilecekleri sonucuna varılmıştır. |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/1273 |